واکنش یک مقام مسئول به سرقت دستگاه‌های عابربانک

به گزارش بصیرنیوز،علیرضا جمشیدی ضمن اشاره به سرقت اخیر از یک دستگاه عابربانک گفت: برای تاسیس یک شعبه ضوابطی وجود دارد که به تصویب شورای امنیت ملی رسیده است و بانک‌ها بدون رعایت آن اجازه تاسیس هیچ شعبه‌ای را ندارند. اما برای استقرار دستگاه‌های عابر بانک هیچگونه ضابطه‌ای وجود ندارد و بانک‌ها صرفا با رایزنی با مدیران و مالکین ساختمان‌ها، مکان‌های تجاری، فرودگاه‌ها و … اجازه قرار دادن دستگاه‌های عابر بانک را بدست می‌آورند.

وی گفت: شیوه کار سارقان دستگاه‌های عابر بانک اخیراً عوض شده است، قبلاً این سارقان با چسباندن چسب به درب محل ورود دستگاه‌های عابر بانک اقدام به سرقت کارت‌های مشتریان می‌کردند، اما حالا که مردم در مورد این شیوه کار سارقان آگاه شده اند آن‌ها اقدام به سرقت از خودعابر بانک‌ها می‌کنند و درموردی هم که چند وقت پیش در استان قزوین اتفاق افتاد سارقان خود دستگاه عابربانک را به سرقت بردند.

جمشیدی افزود: برای جلوگیری از وقوع این اتفاق پلیس پیشگیری ناجا مدت‌ها است که در حال رایزنی با بانک‌ها و بانک مرکزی است تا با تدوین دستورالعملی لازم الاجرا بانک‌ها موظف به تامین امنیت دستگاه‌های عابر بانک خود کنند که البته هنوز به نتیجه نرسیده است، ولی به محض نهایی شدن اجرا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا