بازدید بیش از یک میلیون نفر مسافر از فریدونکنار در نیمه اول تابستان

به گزارش بصیرنیوز، محمد شیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در فریدونکنار یک هتل، ۲۰ هتل آپارتمان ، چهار متل، ۶ واحد پذیرایی و سه دفتر خدمات مسافراتی وجود دارد که به عنوان واحدهای مجاز به حساب می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ تخت با ظرفیت هزار و ۱۰۰ نفر به صورت شبانه روز در فریدونکنار موجود است؛ برخی از واحدها نیاز به تخت اضافه دارند که تعداد آن ۳۰۰ تخت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار تصریح کرد: در زمان تعطیلات نوروز حدود ۶۰۰ هزار نفر از فریدونکنار بازدید داشتند و همچنین از ابتدای تابستان تاکنون بیش از یک میلیون نفر به این شهرستان سفر کرده‌اند.

شیاری یادآور شد: ۱۰۰ واحد خانه مسافر دارای پروانه بهره‌برداری هستند و ۳۰ واحد در دست اقدام است و حدود ۴۰۰ واحد بدون پروانه شناسایی شدند که تذکرهای لازم به این واحدها برای دریافت مجوز داده شد.

این مسئول عنوان کرد: به صورت روزانه و طی یک برنامه مشخص از تمامی اقامتگاه‌ها بازدید به عمل می‌آید که تاکنون هیچ تخلفی در این مکان‌ها مشاهده نشده است.

وی با اشاره به ساماندهی تابلوداران برای اجاره ویلا در معابر عمومی گفت: بنابر توافق و مصوبه‌ای که صورت گرفت شناسایی و جلوگیری از فعالیت افراد تابلو به‌دست در خارج از محدوده شهری بر عهده نیروی انتظامی و راهداری و در داخل شهر بر عهده شهرداری است که چندین مرحله برخوردها صورت گرفته اما همچنان این مشکل وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار با بیان پیگیری مشکلات پارک لاله اذعان کرد: باتوجه به اینکه پارک لاله فریدونکنار تنها تفرجگاه شهرستان و از بهترین مکان‌های تفریحی در استان مازندران است نیاز به توجه برای جذب مسافر دارد که برای همین امر بازدیدها و جلسات مختلفی نسبت به شناسایی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات آن صورت گرفت.

شیاری افزود: در آخرین مورد از این بازدیدها و جلسات موضوع نظافت سرویس بهداشتی و نمازخانه در اولویت قرار گرفته که شهرداری باتوجه به دراختیار گرفتن پارک موظف به اجرای آن شده که امیدواریم با سرکار آمدن شهردار جدید این مشکلات برطرف شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا