خون بهای حاج قاسم و حجت شرعی!

به گزارش بصیرنیوز، شاید آن لحظه که سردار حاجی‌زاده در کنفرانس خبری خود برای تشریح ابعاد و نتایج عملیات حمله موشکی سپاه به آمریکا، این جمله را گفت که “ما به دنبال کشتن سربازان آمریکایی نبودیم”، عده‌ای تعجب کردند که پس در انتقام به‌دنبال چه بودید!

برای بسیاری از خونخواهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تنها و تنها کشته گرفتن بسیار از آمریکایی‌ها به گونه‌ای که آنها را پشیمان کند، می‌توانست مرهمی بر درد ترور ناجوانمردانه سردار سرافراز اسلام باشد و به‌همین خاطر، این حرف سردار حاجی‌زاده در کنار ادعای ترامپ مبنی بر تلفات نداشتن حمله موشکی سپاه، برایشان در مورد تقاص ترور سردار محبوبشان دلسردکننده بود.

اما جملات بعدی سردار حاجی‌زاده واقعیت‌ها و مفاهیم مهمی را مطرح نمود که خونخواهان حاج قاسم باید بدان توجه کرده تا عمق نگاه استراتژیک سپاه و نیز تفاوت یک نظام اسلامی با یک نظام سکولار را درک کنند.

سردار حاجی‌زاده هدف حمله موشکی را ضربه زدن به ماشین جنگی آمریکا و بزرگ‌ترین پایگاه آنها توصیف کرد که با نشان دادن تصاویر هوایی اصابت دقیق موشک‌ها به سوله‌های تجهیزات نظامی و مرکز کنترل پایگاه عین‌الاسد، تحقق این هدف مشخص شد.

این حمله که با نمایش دقت موشک‌های شلیک شده، قدرت موشکی ایران و ناکارآمدی سامانه‌های پدآفندی آمریکا را به رخ جهانیان کشید و بدون پاسخ ماندنش توسط سردمداران آمریکایی که پیش از حمله مدام از پاسخ شدید به هر حمله ایران سخن می‌گفتند، هیمنه و ابرقدرتی آمریکا را در پیش چشم جهانیان شکست.

با وجود عدم نیت سپاه برای کشتن سربازان آمریکایی، به گفته سردار حاجی‌زاده این حمله بدون تلفات نبوده و حداقل ۹ پرواز هواپیما برای انتقال مجروحان به اردن و اسرائیل و نیز انتقال مجروحان به بیمارستان آمریکایی‌ها در بغداد انجام شد که آمریکایی‌ها با عدم اجازه ورود خبرنگاران به پایگاه عین‌الاسد احتمال صحت این موضوع را بین افکار عمومی جهان تقویت کردند.

اما سردار حاجی زاده علت عدم تمایل به کشته گرفتن از آمریکا را نداشتن حجت شرعی برای این کار توصیف کردند. یعنی ایشان و فرمانده‌هان سپاه کشتن صدها نفر ولو سربازان دولت تروریست آمریکا را به خاطر جنایت سردمداران رژیم آمریکا را از لحاظ شرعی موجه نمی‌دانستند.

رویکرد انسانی و اسلامی در بسیاری از موارد در مبارزات جبهه مقاومت جریان دارد، از اشاره سید حسن نصرالله در سخنرانی‌اش برای انتقام “عادلانه” از آمریکا در جنایت ترور سردار سلیمانی تا توصیه رهبر انقلاب به سپاه قدس و مدافعان حرم مبنی بر احتیاط برای کمتر کشته شدن تکفیری‌ها! و این چیزی است که یک نظام ارزشی و اسلامی را از یک نظام سکولار متمایز می‌کند.

و اما سردار حاجی‌زاده خون بهای ترور شهید سلیمانی را اخراج کامل آمریکا از منطقه بیان کردند که زمانی را برای تحقق می طلبد و موضوعی نیست که قرار و آرامش دلهای سوخته از ترور سردار مقاومت باشد و اینجا عمق نگاه استراتژیک سپاه و نظام اسلامی مشخص می شود که نمی خواهد صرفا با یک ضربه مهلک و تلفات بسیار، داغ ترور سردار محبوب خود را تسلی دهد و به فراموشی بسپرد.

سپاه و رهبر انقلاب برای انتقام از آمریکا آنچه را سردار بزرگ اسلام جستجو می کرد، هدف قرار دادند و آن اخراج امریکا از منطقه و کنده شدن شر آن از سر ملت های مسلمان است. چیزی که نباید فراموش شود و باید آرمان و هدف خونخواهان حاج قاسم در تمام ابعاد گردد. و این راه مرد می خواهد. مردانی از جنس حاج قاسم.

مرتضی امین‌پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا