پاسداری از سلامت مردم، فصل جدیدی از مکتب پاسداران

به گزارش بصیرنیوز، روز سوم شعبان که مصادف شده با ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار نامگذاری شده تا مفهوم پاسداری که برگرفته از مکتب سیدالشهدا(ع) است به خوبی متجلی شود.

درس‌هایی که اگر یک فرد معمولی از نگاه خود به مکتب امام حسین(ع) آموخته و بخواهد آن را بازگو کند شاید فقط مختص واقعه کربلا و روز عاشورا باشد اما درس‌های مدرسه حسینی تمام ناشدنی است.

امام خمینی(ره) با نامگذاری روز پاسدار به مناسبت ولادت امام حسین(ع) شاید در واقع خواستند پاسداران را مکلف کنند که در مسیر سیدالشهدا(ع) که همان پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی است قدم بگذارند.

در سال‌هایی که از عمر تشکیل سپاه گذشته همگان به چشم خود دیده‌ایم که پاسداران در عرصه‌های مختلف برای این آب و خاک و از همه مهمتر حفظ جمهوری اسلامی مرارت‌هایی را کشیده و البته دستاوردهای زیادی داشته‌اند.

نقش آفرینی سپاه پاسداران در زمینه‌های مختلف فرهنگی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی آنقدر زیاد است که نمی‌توان آن‌ها را در این مجال کوتاه گنجانید بلکه باید برای هر فصلش کتابی نوشت؛ آنچه در این نوشتار قصد دارم تا به آن بپردازم نگاهی به این روزهای پاسداران عزیز است که برای همگان قابل درک است.

این روزها بیماری خطرناکی به نام ویروس کرونا بلا به جان دنیا شده و در هر جایی از این کره خاکی به شکلی با آن مقابله صورت می‌گیرد که شیوه معمول آن منع تردد و در خانه نگه داشتن مردم است.

اما در اجرای این شیوه معمول، اختلافاتی فراوان وجود دارد که متاسفانه در برخی کشورها نظامیان به زور اسلحه گرم و سرد متوسل می شوند تا مردم را در خانه نگه دارند، اما نیروهای نظامی ایران که بخشی از آنها پاسداران هستند با متانت و صبوری از تردد خودروهای غیربومی در شهرها جلوگیری کرده و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

درحالی که ایران روزهای عید خود را پشت سر می‌گذارد و خطر ویروس کرونا وجود داشته و هر فرد دوست دارد در کنار خانواده خود باشد اما پاسداران به خاطر پاسداری از سلامت مردم در کنار جاده‌ها ایستاده‌اند.

شاید باور کردنی نباشد اما برخی از پاسداران برای اینکه از آداب اسلامی پاسدارای کنند در غسالخانه‌ها و آرامستان‌ها حاضر شدند و در کنار طلبه‌ها مشغول تغسیل و تدفین بیماران کرونایی هستند.

تهیه و توزیع ماسک بین مردم و ضدعفونی کردن سطح شهر و روستا که دیگر می‌توان گفت کار عادی و شبانه روزی پاسداران شده و با عشق آن را انجام می‌دهند.

به واقع باید گفت که کلمه پاسدار برازنده برای پاسداران است چراکه آن‌ها همیشه درحال پاسداری هستند؛ برای پاسدار فرقی نمی‌کند که باید بیرون از مرزها از حرم اهل بیت دفاع کند یا در میهن خود از سلامت مردم پاسداری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا