فریدونکنار؛ شهری کوچک اما با عزمی بزرگ در برابر بحران‌ها/ مردم و مسئولان کنارهم آماده برای شکست کرونا

به گزارش بصیرنیوز، کنار هم بودن یکی از ویژگی‌های بسیار خوب و نیک مردم ایران است که هر زمان احساس کنند برای هموطنان آن‌ها مشکلی به‌وجود آمده بنابر توصیه‌های دینی و آئینی که دارند دست در دست یکدیگر می‌گذارند تا آن مشکل برطرف شود.

شهرستان فریدونکنار در استان مازندران درحالی که از نظر جمعیتی و میزان مساحت به‌عنوان یک منطقه کوچک در کشور به حساب می‌آید اما مردمانش در زمان‌های بحرانی کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.

حضور خیل عظیمی از مردم فریدونکنار در جنگ هشت ساله که فقط یک روستای آن ۴۳ شهید و در مجموع ۳۵۰ شهید از این شهرستان تقدیم انقلاب شد، شاید نخستین برگ زرین برای این شهرستان کوچک باشد که به ثبت رسید و همین موضوع موجب شد که مقام معظم رهبری از فریدونکنار به نام “خطه مبارک” یاد کنند.

پس از دفاع مقدس، فریدونکنار در زمینه‌های مختلف پای کار نظام ایستاد که از جمله آن می‌توان به حضور پررنگ در راهپیمایی‌ها، انتخابات و حوادثی از جمله زلزله کرمانشاه، سیل سال گذشته در بسیاری از مناطق کشور و برپایی همه ساله موکب اربعین اشاره کرد.

از اسفند ماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا دوباره مردم و مسئولان فریدونکنار دورهم جمع شدند تا با همدلی بتوانند بر این بیماری غلبه کنند.

در همین راستا ستادی در فریدونکنار به نام “ستاد حامیان مردمی مبارزه با کرونا” تشکیل شد تا با شناسایی کمبودها و تقسیم وظایف بتوانند اقدامات مناسبی را انجام دهند.

محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا ستاد حامیان مردمی مبارزه با کرونا در این شهرستان تشکیل و تلاش شد تا از تجربیات گذشته که در کمک‌رسانی به حوادث طبیعی در دیگر استان‌ها داشتیم استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در ستاد حامیان مردمی مبارزه با کرونا، کارگروه‌های رسانه، خیرین و امور مالی، پشتیبانی و تدارکات، تولید، جهادی و اجرایی، توزیع، آموزش و تدفین تشکیل شده است.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: بخشی از وظایف گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر با مسئولیت شهرداری انجام شد و در روستاها قرارگاه پدافند زیستی با حضور دهیار، رئیس شورا، امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج و بهورز برای خدمت‌رسانی تشکیل شد.

نصیری یادآور شد: تا تاریخ هفتم فروردین ماه امسال تعداد ۱۴۳ منزل مبتلایان بیماری کرونا روزانه توسط کارگروه جهادی و اجرایی مورد گندزدایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بالغ بر ۷۰۰ بسته سبد کالا اقلام اساسی قبل از عید نوروز با کمک هیئت‌ها و شبکه‌های نیکوکاری توسط نیروها و گروه‌های مردمی در بین خانواده‌ها توزیع شد.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: تا تاریخ هفتم فروردین ماه مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این کمک‌ها یک دستگاه ونتیلاتور(تنفس مصنوعی) به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، ۱۹ عدد بای‌پپ(افزایش دهنده اکسیژن) به ارزش ۲۸۵ میلیون تومان تهیه و به بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار تحویل داده شد.

این مسئول اظهار کرد: تلاش شد تا از تمام ظرفیت‌های تولیدی‌های ماسک و گان استفاده شود و درحال حاضر ۳۰ خیاط مشغول تولید هستند و تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ متر پارچه آنتی‌باکتریال به ارزش هشت میلیون تومان تهیه و تحویل خیاطان شده است.

نصیری افزود: ۱۰ هزار ماسک تا روزهای آینده بین خانواده‌ها و اقشار مختلف از مردم شهرستان فریدونکنار توزیع می‌شود و همچنین نزدیک به ۳۰ هزار دستکش خریداری و توزیع شد.

فرماندار فریدونکنار یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۳۱ هزار و ۴۱۰ بطری نیم‌لیتری اتانول مناسب برای ضدعفونی و گندزدایی منازل بین خانواده‌های مختلف در سطح شهر و روستا توزیع شد.

وی گفت: در چندین مرحله از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) دیدار و با اهدای شاخه گل از زحمات آن‌ها تجلیل به‌عمل آمد.

نصیری افزود: گندزدایی از بیمارستان، ادارات، محلات و منازل بیماران شامل شست‌وشو شبانه و آهک‌پاشی به صورت منظم توسط کارگروه‌های جهادی و اجرایی با حمایت هیات‌ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج درحال اجرا است.

به گزارش بصیرنیوز، کرونا که به عنوان تهدید بزرگ به شمار می‌رود و بسیاری از کشورهای دنیا را با خود درگیر کرده اما فرصت‌هایی هم داشته که یکی از آن‌ها همدلی همه افراد جامعه است.

نقش موثر مردم و گروه‌های جهادی فریدونکنار در حمایت از مسئولان این بار خود را در فرصت‌های کرونایی نشان داد که بسیار چشم‌گیر بود و البته جا دارد از مسئولانی که همیشه آماده به‌کار هستند قدردانی کرد و از مسئولانی که هنوز از این فرصت‌ها استفاده نکردند و قرنطینه را برای خود برگزیدند خواست که حالت خود را تغییر داده چراکه فرصت به‌وجود آمده بسی اندک است و مردم بسیار باهوش.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا