تمایل مردم به بورس در پی کاهش نرخ سود بانکی و بازارهای سرمایه

به گزارش بصیرنیوز،مجید آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا بر بازارهای مختلف جهانی به‌ویژه بازار بورس تاثیر گذاشته و همه آن‌ها را با افت رو به رو کرد.

وی با اشاره به اینکه اما این موضوع در ایران زیاد چشم‌گیر نبود خاطرنشان کرد: بازار ایران مقداری نسبت به بازارهای جهانی متفاوت است اما همچنان وابستگی بین بازار ایران و بازارهای جهانی وجود دارد که نمونه آن کاهش قیمت سهام کامودیتی محور بوده است.

دکترای تخصصی علوم اقتصادی تصریح کرد: باتوجه به انتظارات تورمی، شرایط خاص اقتصاد ایران، حجم نقدینگی بالا و همچنین رکود بازارهایی مانند بازار طلا و کاهش نرخ بهره بانکی موجب رشد بازار بورس شده است.

آقایی یادآور شد: برخی از سهام‌هایی مانند سهام غذایی افزایش پیدا کرد اما در مقابل سهام‌هایی مانند هتل‌داری به علت کاهش تقاضا تحت تاثیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ سرمایه‌گذاری ترویج شود می‌توان از ظرفیت‌های بازار بورس استفاده کرد یادآورشد: افرادی که وارد بازار بورس می‌شوند لازم است که  آگاهی کامل را نسبت به این بازار داشته و تلاش کنند اصول این بازار را فراگیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران بر لزوم توسعه فرهنگ سهام‌داری تاکید کرد و گفت: اگر این فرهنگ در کشور جا بیافتد و مردم به این امر واقف شوند که می‌توانند با استفاده از سرمایه‌های خود در تولید سهیم باشند در واقع وارد یک بازی برد برد شده‌اند.

دکترای تخصصی علوم اقتصادی اظهارکرد: سرمایه‌گذاران بازار بورس با ورود به این بازار سبدی از سهام‌های مختلف را تشکیل دهند تا کمترین ریسک را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا