۶۰۰ متر زمین برای ساخت اداره بهزیستی در فریدونکنار اهدا شد/ فقر فضای اداری آزار دهنده است

به گزارش بصیرنیوز، با حضور گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران، حجت‌الاسلام جلالی امام جمعه فریدونکنار، نصیری فرماندار فریدونکنار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی تفاهم‌نامه اهدای زمین توسط خیر نیکوکار “هادی اختیاری” برای ساخت اداره بهزیستی و اورژانس اجتماعی فریدونکنار به امضا رسید.

فریدونکنار نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی و ملی است

در ابتدای این جلسه محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار اظهارکرد: یکی از قشرهایی که متاسفانه در جامعه نادیده گرفته می‌شوند، توانخواهان گرامی هستند و تمام تلاش ما باید برای امیدوار کردن این افراد به زندگی باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه بهزیستی سرشار از خیر و کار خداپسندانه است و زیاد درگیر فعالیت‌های اداری نیست، خاطرنشان کرد: در فریدونکنار باتوجه به اینکه یک شهرستان جدیدالتاسیس است فقر فضای اداری وجود دارد و مرکزی که ستاد رسیدگی به قشر توانخواه باشد را نداریم.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: این شهرستان ازجمله مناطق آسیب دیده اجتماعی کشور قلمداد شده که نگاه ویژه مسئولان استانی و ملی را می‌طلبد.

نصیری ادامه داد: اداره بهزیستی فریدونکنار به خاطر نداشتن مکان مستقل، در زمان‌های مختلف مجبور به نقل مکان بود که این موضوع هم برای کارکنان این اداره و هم برای مراجعه‌کنندگان نارضایتی را به‌دنبال داشت.

وی افزود: با رایزنی صورت گرفته، خیر نیکوکار آقای هادی اختیاری زمینی را برای ساخت مجموعه اداری بهزیستی و اورژانس اجتماعی اهدا کردند.

فرماندار فریدونکنار اظهارکرد: مبلغ سه میلیارد ریال از بودجه شهرستانی برای این پروژه توسط مجموعه فرمانداری اختصاص داده می‌شود.

 

استیجاری بودن ادارات در فریدونکنار تاسف‌بار است

هادی اختیاری خیر نیکوکار فریدونکناری در این جلسه اظهارکرد: وقتی که می‌بینیم بیش از هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی هر چند ماه، کوله‌بار به دوش می‌گیرند و تمام شهر را به‌دنبال مکان می‌گردند تاسف میخوریم چراکه این شهر به خاطر شخصیت‌هایی مانند شهید حاج بصیر و مرحوم مجدآرا نباید دچار این مشکلات باشد.

وی با تاکید بر اینکه  از مسئولان بهزیستی استان می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای به فریدونکنار داشته باشند خاطرنشان کرد: درحالی که بسیاری از ادارات شهرهای مازندران دارای مکان و تشکیلات مناسب هستند اما در این شهرستان هنوز ساماندهی ادارات به‌صورت مناسب انجام نشده است.

این خیر نیکوکار فریدونکناری تصریح کرد: امیدواریم اداره‌ای مناسب برای بهزیستی شهرستان احداث شود و ما علاوه بر زمین مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار مسئولان بهزیستی برای ساخت قرار می‌دهیم و البته تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم که این میزان تا مبلغ یک میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

ایجاد اشتغال برای ۶۸ مددجوی بهزیستی فریدونکنار در سال ۹۸

فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در این جلسه نیز اظهارکرد: از خیر گرامی و مسئولان فریدونکنار که به مجموعه بهزیستی توجه جدی دارند قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی مختص معلولان نیست بلکه تمام آحاد جامعه در ابعاد مختلف از خدمات بهزیستی به نوعی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: در فریدونکنار بالغ بر هزار و ۹۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند و ۹ هزار و ۱۰۰ نفر از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه خانوارهای تحت پوشش در زمینه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند گفت: ۲۸۳ نفر در حوزه اجتماعی و ۶۴۲ نفر در حوزه توانبخشی از خدمات بهزیستی برخوردار می‌شوند.

گوهردهی ادامه داد: در سال گذشته ۶۸ مورد اشتغال با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال برای جامعه هدف بهزیستی در فریدونکنار ایجاد شد.

وی افزود: برای ۱۱ نفر از مددجویان تحت پوشش در سال گذشته احداث منازل مسکونی را شروع و تعدادی را در همان سال ۹۸ به اتمام رساندیم و مابقی هم امسال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی مازندران از درنظر گرفتن احداث ۱۱ منزل مسکونی دیگر در سال ۹۹ برای مددجویان فریدونکناری خبر داد و اظهارکرد: اولویت ما برای احداث مسکن خانوارهای دارای دو معلول و زنان سرپرست خانوار با شرایط خاص است.

گوهردهی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری همگانی بتوانیم مشکلات اداره بهزیستی شهرستان برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا