زینب کبری(س) وارث سیره پنج تن آل عبا است/ایستادگی پرستاران الگویی از مقاومت بانوی کربلا

به گزارش بصیرنیوز، لعیا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تبریک میلاد اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهارکرد: حضرت زینب(س) از بدو تولد در دامن پنج شخصیت برجسته عالم بشریت که پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بوده و تربیت و رشد پیدا کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه عقل بهترین و بالاترین نعمتی است که خداوند به انسان ارزانی داشته است خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با عقل و درایتی که از پیامبر اکرم(ص) به ارث برده بودند معروف به عقیله بنی هاشم شدند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در دوران زندگی با پدر، مادر و برادران بزرگوارش چنان صاحب درایت بوده که مادرش در ادامه، مسیر‌ِ زندگی را به او سپرده و او را به صبر، شجاعت و مقاومت سفارش می‌کند.

صفری با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) علم را از پدرش امیرمومنان به ارث برده است افزود: انسان می‌تواند علم را با زهد ورزیدن در دنیا یا از دانستنی‌های دین که در تاریخ معاصر هم برخی شخصیت‌ها مانند شیخ رجبعلی خیاط و غیره که سواد آنچنانی نداشتند با زهد و تقوا صاحب علوم دینی و حافظ قرآن شدند و یا به صورت اکتسابی که درس خواندن است به دست آورند.

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت زینب(س) در دوران کودکی شاهد دفاع از حریم امامت و ولایت توسط مادرش حضرت زهرا(س) بوده است گفت: این بانوی بزرگ در عصر عاشورا برای دفاع از جان امام سجاد(ع) که امام زمان او بوده در مقابل همه وحشیگری‌های دشمنان ایستاد و با سخنان علوی تسلای آن امام می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی صبر زینبی را برگرفته از امام حسن(ع) دانست و اظهارکرد: حضرت زینب(س) اسطوره ایمان، شهامت، شیر زن روزگار و حافظ حرمت امامت است.

صفری با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) شجاعت را از برادرش امام حسین(ع) به ارث برده است خاطرنشان کرد: آن حضرت چه در دوران کودکی و هم در دوران زندگی با همسرش عبدالله بن جعفر و چه در حادثه تاریخی و عظیم عاشورا دارای شجاعت بالایی بوده که از هیچ‌گونه بحران در زندگی هراسی نداشته تا جایی که حاکمان ستمگر آن زمان مقابل او به زانو درآمده و با سخنان شیوای زینب کبری(س) دستگاه ستم از هم پاشید.

وی یادآور شد: امروزه پرستاران ما با الگوپذیری از حضرت زینب(س) در تمام مراحل خدمت به‌ویژه در زمان شیوع بیماری کرونا، شجاعت و استقامتی مثال‌زدنی برای خدمت به بیماران انجام دادند و تا پای جان ایستاده‌اند.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه پرستاری از بیماران دارای ثواب زیادی است، تصریح کرد: بنابر احادیث اگر کسی یک شب از فرد بیماری پرستاری کند خداوند ثواب یک سال عبادت را در نامه اعمال او ثبت می‌کند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه زنان و مادران شهدا در هشت سال دفاع مقدس شجاعانه ایستادند و حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دادند، گفت: زنان و دختران امروز ما می‌توانند با الگوپذیری از حیا و عفت این بانوی بزرگ اسلام زندگی سالم و شیرینی را تجربه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا