دلایل مهم تمرکز رسانه ای بر سفر قالیباف به روسیه

به گزارش بصیرنیوز،تصمیم راهبردی جمهوری اسلامی برای بی اثر کردن وابستگی های تاریخی منطقه خاورمیانه به اروپا و آمریکا با استفاده از ایجاد روابط استراتژیک میان قدرتهای اقتصادی، سیاسی و‌ نظامی مانند ایران، چین و روسیه ماه هاست که از سوی رسانه های وابسته به دولت های آمریکا و انگلیس مورد تهاجم است.

چندی قبل بود که انعقاد تفاهم نامه بلند مدت و راهبردی میان ایران و چین با هدف بی اثر کردن تحریمهای غرب علیه ایران، با خبرسازی های مضحک مثل «کیش را به چین فروختند!» آماج حمله از سوی رسانه های مستقر در لندن و واشنگتن قرار گرفت.

اتفاقی که اینبار برای سفر قالیباف به روسیه افتاد. پیام مهم سفر رئیس مجلس ایران به روسیه این است که با تغییر دولت در آمریکا، سیاست راهبردی جمهوری اسلامی برای تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق با محوریت ایران، تغییر نخواهد کرد. برای تحت الشعاع قراردادن این مهم، حاشیه ای بی اهمیت بزرگنمایی می شود که قالیباف با پوتین دیدار می کند یا با رئیس مجلس روسیه!!

نکته مهم در این میان اظهارات ظریف به عنوان وزیر خارجه و برخی سیاسیون نزدیک به دولت است که علی رغم اطلاع از ابعاد ملی و راهبردی این سفر با کوته نظری های جناحی و انتخاباتی، موضوع سطحی دیدار قالیباف با رئیس مجلس روسیه (به عنوان همتای سیاسی) به جای دیدار با پوتین را که منطبق بر پروتکل های عادی دیپلماتیک هم هست، بزرگنمایی می کنند.

گرچه تجربه های تلخ درخواست آقای ظریف از خارجی ها برای کمک به پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات ها، این تردید را در اذهان بوجود آورده که احتمالا باز هم در جریان سفر آقای قالیباف به روسیه، با کارشکنی های دیپلماتیک، منافع ملی قربانی منافع حزبی شده اما در هر حال این نکته واضح است:

«استراتژی بزرگ توازن قدرت در دنیا برای جمع کردن بساط تحریم و فشار، با حاشیه سازی های سطحی خدشه دار نخواهد شد»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا