ولنتاین؛ روز هدف گرفته شدن آینده جوان ایرانی

به گزارش بصیرنیوز، ولنتاین، روز عشاق، روز دوست داشتن، روز جشن عشق یا هر چیز دیگری که آن را بنامیم، روزی است که دریچه‌های ورود فرهنگ غربی را به کشور بازکرده‌ایم چراکه این روز هیچ ریشه و تفکر ایرانی ندارد.

در گوشه و کنار شهر دختران و پسران را با تیپ‌های مختلف و گاهی عروسک بغل، شکلات و هدیه به دست می‌بینیم که نشان از عشق و علاقه است.

متاسفانه این روزها برخی درحال جار زدن عشق‌های خود هستند و آن را در کوچه و خیابان به نمایش می‌گذارند که امری ناصحیح است.

دوست داشتن و دوست داشته شدن بسیار زیبا است و در ذات انسان‌ها می‌باشد و با ابراز علاقه و هدیه دادن مخالفتی نیست اما این روز، هرساله به سمت بی‌بندوباری هدایت می‌شود.

جشن‌ها، دورهمی‌ها، دوستی‌ها و روابط غیرمتعارف در این روز آزادانه و خارج از عرف انجام می‌شود؛ ابراز علاقه‌هایی که در کافه‌ها، رستوران، خیابان، منازل و غیره صورت می‌گیرد، روابط خاص و رمانتیک دو جنس مخالف است که به صورت معمول خارج از عرف بوده و تعهد قانونی ندارند.

دختران در این روز با تیپ و ظواهری همچون عروس خودنمایی می‌کنند و برای عشق خود سنگ تمام می‌گذارند، ریشه‌های این فرهنگ پوسیده غربی چندین سال است که بین جوانان رواج یافته است.

دختران جوان با رابطه‌های پنهانی اسیر عشق‌هایی می‌شوند که گاهی هویت، شخصیت و متانت خود را زیر پا می‌گذارند، آنان در بسیاری از زمان‌ها با شکست مواجه می‌شوند و زندگی خوبی را پیش رو نخواهند داشت.

ولنتاین وارداتی که برابر است با ترویج افکار غرب به آسانی در کشور ما رسوخ پیدا کرده و انگار کسی دلش به حال ضربه به فرهنگ و تمدن ایران نمی‌سوزد.

اگر از کودکی، به‌جای فهماندن اجباری برخی از مطالب غیرضروری به کودکان، روابط و سبک زندگی به آن‌ها آموزش داده شود دیگر نگران رفتارهای نامتعارف آنان در آینده نخواهیم بود.

باتوجه به اینکه غرب، زندگی و آینده جوانان را هدف گرفته، تفکرات نخ‌نما شده آن‌ها باید در جامعه روشنگری شده و  فرهنگ ایرانی که بسیار غنی و پربار است ترویج شود.

نماد ولنتاین خرس قرمز است، عشقی که نماد آن خرس قرمز و عروسک‌بازی باشد آینده‌ای برای ما ندارد بلکه برای غرب هدفمند است.

اینجا سخنم با مسئولان فرهنگی است که برخی از آنان از مدیریت فقط صندلی و میزهای مجلل را به ارث برده‌اند، برخی از آنان با ضعف مدیریت خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه فرهنگ کشوری زده‌اند که منبع فرهنگ غربی شده است.

به کجا می‌رویم! چگونه برخی افراد برگزاری بسیاری از مراسم‌های ملی، مذهبی را به سخره می‌گیرند اما اکنون مراسم‌های بیگانگان را باشکوه برگزار می‌کنند.

تعهد بهترین هدیه‌ای است برای حفظ همیشگی افرادی که در زندگی دوستشان داریم.

مهدیه خسروی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا