فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا وزارت کشور در گفت‌وگو با بصیرنیوز خبر داد

تصویب طرح هوشمندسازی سامانه “امید” در ستاد ملی مقابله با کرونا/لزوم رعایت مسائل بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به اُمیکرون

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا وزارت کشور از تصویب طرح هوشمندسازی سامانه "امید" در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و تاکید کرد: لازم است مردم برای جلوگیری از ابتلا به اُمیکرون مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش بصیرنیوز، سردار محمدحسین سپهر در گفت‌وگوی اختصاصی با بصیرنیوز درخصوص نحوه نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهارکرد: مهمترین اقدام برای مبارزه با بیماری کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم نظارت‌های لازم را در بخش‌های پیاده‌سازی شیوه‌نامه‌ها با کمک مردم انجام دهیم به یک کشور موفق برای مدیریت کرونا تبدیل می‌شویم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا وزارت کشور تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم تا با مشارکت مردم، نخبگان، دانشگاهیان و تمامی اقشار در طرح شهید سلیمانی نظارت‌ها را افزایش دهیم.

سپهر با ابراز تاسف از اینکه میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور کاهش پیدا کرده است تاکید کرد: متاسفانه درحال حاضر میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور به زیر ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده که البته امیدواریم با نظارت‌های قوی و مشارکت آحاد جامعه این میزان به ۸۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: افزایش درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از واکسینه کردن همه مردم مهمتر است و مانع تاثیر سویه‌های جدید بیماری کرونا می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا وزارت کشور از تصویب طرح هوشمندسازی سامانه “امید” در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و یادآورشد: در این طرح هر فردی که خدمات دهنده یا خدمات گیرنده است باید در سامانه مشخص باشد که آیا بیمار نیست، واکسن دریافت کرده و یا اگر واکسن نزده و بیمار نیست باید با تست ۷۲ ساعته pcr اطمینان حاصل شود که خدمات دهنده یا خدمات گیرنده دچار عفونت‌های ویروسی نیست.

سپهر با بیان اینکه تاکنون هیچ نشانه‌ای از ورود ویروس اُمیکرون در کشور مشاهده نشده است خاطرنشان کرد: البته احتمال اینکه به زودی کشور ما دچار این سویه شود وجود دارد و به همین علت به مردم توصیه می‌کنیم که واکسن‌های خود را در مراحل مختلف دریافت کنند و همچنین افرادی که نیاز به مراقبت‌های بیشتر دارند از تردد غیرضرور در اماکن عمومی خودداری کرده تا بتوانیم نسبت به جلوگیری از شیوع اُمیکرون موفق باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا