فَشن سیاسی،حریف ابرحریفی چون ولایت فقیه نمی شود

بصیر/ بازخوانی وقایع “نارنجی” اوکراین ،امکان دستیابی به جعبه سیاه فتنه مشابه “سبز”را درایران ۸۸ نمایان می کند،بطوریکه اگر “می شُد “آنچه که”نشُد”،امروز وضعیت امنیتی ایران اسلامی “اوکراینیزه” بود ،بنابراین “کی یف” امروز واجد آموزه های استراتژیک درحوزه “جنگ نرم آمریکایی” است.

نزاع دو جریان در اوکراین ،هر یک ،حامیان برون مرزی دارند و آنچه که درفتنه ۸۸ ایران،”ردپای غرب”نامیده شد،در اوکراین”خودغرب” نمایان گردید و بصورت کاملا هماهنگ و به نوبت،سران اروپایی و آمریکایی در”کف خیابان های کی یف”به بخشی از مردم معترض ,عصربخیر گفتند.

برژینسکی گفت: اوکراین “تِرَن سیاست منطقه ای” است و بسیار مهم است.

آشوب های خیابانی یا خیابان کُشی  ،یکی دیگر از ابزارهای مهم بی ثبات سازی است که می تواند در کنار “نافرمانی مدنی”،ثبات وامنیت سیاسی اجتماعی هرنظام سیاسی را به مخاطره بیاندازد.

پروژه”کف خیابان”،”سقف دکترین مهار آمریکایی” است چرا که غرب و غرب گرایان به دلیل عدم مقبولیت و فقدان پایگاه اجتماعی درجهان به “دموکراسی معکوس” روی آوردند و هیچ گزینه ای دیگر روی میز تدلیسشان نیست.

مختصات “دموکراسی معکوس” این است که “مردم علیه مردم” بدون هیچ قاعده دموکراتیک حتی در حد یک “طناب کشی”جمعی،در کف خیابان در غالب یک “دوئل ملی” آرایش گیرند.

از نظر سیستمن های غربی ،دموکراسی واقعی ،در بردارنده منافع نظام سلطه جهانی در امروز جهان به دلیل فقدان پایگاه اجتماعی نیست بنابراین باید مفهوم سیاسی “دموکراسی” از ” آمدن کسی” به “رفتن کسی” تغییر ماهیت دهد (نظریه پوپر-دموکراسی شمشیری)

-مارک گرکت (عضو سیا):امروز در مصر و کل خاورمیانه اگر صدها بار انتخابات برگزار شود،غرب گرایان پیروز میدان نخواهند بود.

سیاستمداران آمریکایی در جدیدترین بررسی ها  و مطالعات خود ،رویکرد جدّی به “جنگ نرم”را در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار داده اند.”کمیته خطر جاری” که اعضای آن از برجسته ترین عناصر سیاسی ،امنیتی ایالات متحده آمریکا هستند ،بعد از فروپاشی شوروی و بلوک شرق،اولین بار در فتنه ۸۸ فعال شده بودند که البته به اعتراف “جورج سوروس”،۵سال قبل از حادثه کوی دانشگاه ۷۸برای وارد طراحی فازهای عملیاتی شده و تا شرایط ظهور مختصات یک “انقلاب مخملین رنگی” تاسال۸۸ صبر کردند.

این کمیته در جدیدترین تصمیم خود،با توجه به شکست دهها استراتژی در مقابل ملت در طول سالهای پس از انقلاب ۱۹۷۹(۵۷) جنگ سخت را بی فایده دانست و خواستار توجه بیشتر دولت ایالات متحده به “پروژه نرم افزاری براندازی از درون” شدند.

-“مارک پالمر”از اعضای برجسته “کمیته خطر جاری” و چهره بانفوذ دستگاه سیاست خارجی آمریکا در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز،صراحتا ایده تهاجم نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را بی فایده و خیالی خواند و گفت:”ایران در یک جغرافیای طبیعی و انسانی ممتاز در هارتلند نظام بین الملل جهان به قدرتی کم بدیل تبدیل گردیده که دیگر نمی توان با  یورش نظامی آن را سرنگون کرد”.

-در گزارش کمیته خطر جاری”که توسط “مارک پالمر”جمع بندی و تدوین شد،براندازی نظام جمهوری اسلامی با تمرکز برفعالیت ها بر روی ۳ محور یعنی:دکترین مهار-نبرد رسانه ای-ساماندهی نافرمانی مدنی،مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

این گزارش که با عنوان”ایران و آمریکا،رهیافت جدید” تنظیم شده است با “پروژه دلتا” در ۱۵ محور کلی ،عملیاتی شد که نقطه اوج آن در فتنه ۸۸ بوده است.

-در نخستین محور از محورهای ۱۵گانه “پروژه دلتا” به اختلافات درونی ایران به عنوان یکی از فرصت های مهم برای “بی ثبات سازی” و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی تصریح شده است.   

-راه اندازی “آشوب های خیابانی”یکی از ابزارهای مهم بی ثبات سازی در سایه اختلافات درونی بویژه “اختلاف مسئولان” است که می تواند امنیت نظام را به مخاطره بیاندازد.

نظیر حوادثی که در کف خیابان های “کی یف”دیده شد ،بارها در “تهران”و شهرهای دیگر ایران اسلامی و بویژه از مقطع زمانی ۱۳۷۶به بعد هم دیده شد.

-حادثه تلخ کوی دانشگاه و آشوب خیابانی ۱۸تیر۷۸-اغتشاشات وسیع ۲۰خرداد۱۳۸۲در اطراف دانشگاه تهران-تشنج درهمدان درسال۷۸-خرم آباد۷۹-اغتشاشات اهواز درپی انتشار نامه مجعول محمد علی ابطحی مبنی بر لزوم تغییر الگوی جمعیتی ونژادی در خوزستان-اقدامات خرابکارانه درآستانه انتخابات ۸۴-اغتشاشات دامنه دار گروه”پژاک” در کردستان ۸۳-ودر نهایت فتنه عظیم ۸۸،تنها بخشی از سیاهه اقدامات سازمانها وسرویس های جاسوسی غرب در “بی ثبات سازی کف خیابانی”برای براندازی ایران بوده است.

لیکن آنچه که دشمنان جمهوری اسلامی ایران بویژه دولت آمریکا را در راهبرد براندازانه ناکام می گذارد و گذاشت،یک “رکن”مستحکم است که فقدانش عامل پیروزی میدانی آمریکا درنقاط مختلف جهان بویژه در حوادث اخیر اوکراین به عنوان “حیات خلوت روسیه”می باشد که آن رکن “ولایت فقیه” است.

-ولادمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه)که درحال حاضر با وقایع رنگی اوکراین نتوانست منافع استراتژیک روسیه راحفظ کند ،پس از دیدار با مقام عظمی ولایت گفت:”حکیم بزرگی در ایران نشسته است و به ذهن من خطور نمی کرد که ایشان تا به این حد همه جانبه نگر باشد ،باهوش و درایت ایشان هیچ خطری متوجه ایران نیست و نخواهد بود،من در ملاقات با ایشان معنای  واقعی “مفهوم ولایت فقیه” را که شنیده بودم،فهمیدم.

-استنلی روم (معاون اسبق سازمان سیا)صریحا اعلام کرد:”آنچه که تاکنون همه تحرکات ما را برای براندازی ایران با ناکامی مواجه ساخته است،اعتقاد مردم ایران به ولایت فقیه است”

-هارناآرنت(عضوسیا):”آنچه که ما در جنگ نرم ۸۸ علیه نظام ایران ناکام کرد عنصر اطاعت سیاسی مردم ایران از کاریزمای مذهبی(ولایت فقیه) بود” .

-کاندولیزا رایس(وزیراسبق امورخارجه آمریکا):”رهبرایران می تواند نقشه هایی را که بهترین ذهن ها با بیشترین بودجه ها که در زمانی بسیار طولانی کشیده شد و مجریان و منیجرهای ماهر اجرای آن را برعهده گرفته اند را بایک سخنرانی یک ساعته خنثی کند.”

-بی بی سی فارسی:”آیت الله خامنه ای مرد فضاهای خالی است.

بنابراین اگر نبود ولایت فقیه ،بر اساس اندازه گیری ریاضی دانان سیاسی غرب تا ۱۰۰ سال می شد ،انتقال قدرت سیاسی درایران از “لوله تفنگ”و در “کف خیابان”با رویکرد دموکراسی معکوس و با خشونت بسیار زیاد صورت بگیرد ،مانند آنچه که در اوکراین و بسیاری ازکشورهای رنگی به عنوان یک “فَشن سیاسی”است که البته نظام سلطه جهانی حریف،”ابرحریفی”چون ولایت فقیه نمی شود(تعبیر موسسه آمریکن اینترپرایز در خصوص امام خامنه ای)

 

منبع: بلاغ

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا