انتخابات سوریه تحت نظر کشورهای اسلامی برگزار شود؛ سازمان ملل قابل اعتماد نیست

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از اساتید حوزه و دانشگاه برای شرکت در این همایش بین‌المللی گفت: اساتید حوزه و دانشگاه در داخل و خارج از کشور به دعوت دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی برای حضور در این همایش به تهران تشریف آوردند و با هماهنگی جناب آقای حسن‌بیگی و همکاری دانشگاه دفاع ملی این اجلاس دو روزه تشکیل شد و امیدواریم همین الگو در جاهای دیگر جهان تسری یابد. 

وی اعلام کرد: با توجه به دعوت جناب آقای سیدعمار حکیم شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد خواهد بود و امیدواریم با حضور فرهیختگان جلسه آتی را به همین ترتیب و با محتوای بالا تشکیل دهیم. 

ولایتی با بیان اینکه تشکیل چنین اجلاسی پاسخی عملی بود به آنهایی که القاء می‌کنند اسلام برای سعادت امروز پاسخگو نیست، اظهار داشت: این تعداد عظیم اساتید از جهان اسلام که سالهای طولانی وقت خود را صرف مطالعه کرده‌اند، حکایت از آن است که اسلام همچنان کارآمد است. 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: هرگاه مسلمانان مورد تهاجم قرار گرفتند به دلیل زنده بودن اسلام به پا خاستند. البته صلیبی‌ها ۱۷۹ سال به جهان اسلام حمله کردند. 

ولایتی تصریح کرد: اگر امروز در معرض تهاجم بیگانه هستیم باید بدانیم که این اقدام اولین بار نیست بلکه بارها مسلمانان با مشکل مواجه شدند و سربلند از آن بیرون آمدند هرچند ممکن است از نظر نظامی شکسته خورده باشد، ولی از لحاظ فرهنگی همواره سربلند بودند.

غربی‌ها از عقیده زیر روسری می‌ترسند، نه از خود روسری

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلام در جهان توسعه پیدا کرده است، گفت: مغرب از هیمنه اسلام می‌ترسد و مقابله آنها با حجاب به خاطر این است که آنها از روسری نمی‌ترسند بلکه از عقیده زیر روسری می‌ترسند و روسریی را مقاومت مقابل صلیبی‌های عصر حاضر می‌دانند. 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه مسلمانان بنای تعهد هیچ ملتی را نداشته و ندارند، گفت: البته مسلمانان برای حداقل عقاید خود آزادی ندارند. 

ولایتی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی ۳ سال پیش شروع شد، یادآور شد: ۱۴ بهمن ۸۹ مقام معظم رهبری در نماز جمعه فرمودند این بیداری اسلامی است، اما غربی‌ها سعی کردند بهار عربی معرفی کنند در حالی که بهار عربی نبود، چرا که شعار مردم در مصر الله‌اکبر بود و شعار ناسیونالیستی نبود. 

وی با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی بیداری اسلامی در تهران افزود: در نشست شورای مجمع عالی بیداری اسلامی شاهد بودیم که همه علیه وهابی‌گری سخن گفتند. 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: تهاجم غرب در کشورهای اسلامی صورت و وسعت گرفت، ولی با این حال شکست‌های سختی خوردند و ما شکست آنها را در افغانستان دیدیم.

آمریکا برای امضای قرارداد امنیتی به رییس جمهور افغانستان فشار می‌آورد

“آمریکا به رئیس جمهور افغانستان فشار می‌آورد تا قراردادی را امضا کند و مردم افغانستان نیز در گذشته در مقابل شرق و امروز نیز در مقابل غرب ایستاده‌اند”.

ولایتی ادامه داد: در غرب نیز با وحدت مردم این کشور آنها شکست خوردند و بیش از یک هزار میلیارد دلار خسارت ذکر می‌کنند. از این رو از عراق عقب نشسته‌اند.

وی با اشاره به تهاجم‌های غرب و آمریکا علیه حکومت سوریه تاکید کرد: بیش از ۸۰ کشور به عنوان تازه مسلمان به آنجا آمدند و سر سوری‌ها را می‌برند. به طوری که سر ۳۴۰ سوری را از بدن جدا کردند. نشان می‌دهد که بویی از دموکراسی نبردند. 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: گمان می‌کنند که می‌توانند با این اقدام (سقوط حکومت سوریه) باز اسلام را در آنجا پیاده کنند در حالی که مردم سوریه فهمیده‌اند آنان دنبال چه اهدافی هستند.

ولایتی با بیان اینکه مسئله سوریه باید با راه حل مسالمت‌آمیز دنبال شود، گفت: معارضینی که مبارزه سیاسی می‌کنند، می‌توانند در انتخابات آزاد شرکت کنند. البته نه انتخاباتی که از سوی سازمان ملل باشد، چون ما به سازمان ملل اعتماد نداریم. بلکه باید تحت نظر جوامع اسلامی شکل بگیرد. کسانی در مذاکره شرکت کنند که علیه ملت اقداماتی نکرده باشند ضمن اینکه مردم سوریه حق دارند انتخاب کنند. همچنین آنها نشان دادند مقابل فشار آمریکا می‌ایستند و ایران و عراق و لبنان هم از سوریه حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما دیدیم که سومالی از هم پاشیده شد و مردم سومالی بدون حکومت هستند. از این رو می‌خواهند همین اقدام را در سوریه ایجاد کنند. در لیبی هم می‌خواهند همین روند را دنبال و این کشور را تجزیه کنند.

مقصر اصلی تجزیه اوکراین آمریکا و اروپاست

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی اوکراین اظهار داشت: مردم اوکراین سال‌ها زندگی می‌کنند و صاحب صنعت و پرچم مستقلی بودند، اما امروز مقصر اصلی در این قضیه آمریکا و متحدین اروپاست و در حال تجزیه شدن هم است. 

ولایتی اضافه کرد: هرگاه جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل چنین اجلاسی دعوت کرده است شیعه و سنی این دعوت را قبول کردند و تریبونی آزادتر از تریبون جمهوری اسلامی نیست. ما در اجلاس‌های جوانان و زنان دیدیم که شرکت کنندگان توانستند آزادانه دیدگاه‌های خود را بیان کنند. 

وی همایش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی را اجلاسی نوآورانه خواند و ابراز امیدواری کرد که در آینده همین الگو در سایر مناطق دایر شود. البته براساس تصویب شورای عالی مجمع جهانی در مناطق مختلف جهان اسلام باید چنین همایش‌هایی تسری پیدا کند. 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان سخنانش گفت: آرزوی ما آزادی فلسطین است و امیدواریم پشت سر مقام معظم رهبری در آنجا نماز بخوانیم.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا