افزایش تلفات رانش زمین در ایالت واشنگتن به۱۴ کشته و ۱۷۶ مفقود

به گزارش بصیر به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، رسانه‌های خبری آمریکا امروز (سه ‌شنبه) از افزایش تلفات رانش زمین در ایالت واشنگتن به۱۴ کشته و ۱۷۶ مفقود خبر دادند.

این در حالی است که برخی مقامات محلی تعداد مفقود شدگان را کمتر تخمین زده‌اند و می‌گویند به علت تکرار برخی از اسامی تعداد آنها بیش از واقعیت اعلام شده است.

بنا براین گزارش، گفته می‌شود که در این حادثه یک نوزاد و یک پیرمرد ۸۰ ساله هم به علت جراحات جدی در شرایط وخیم به سر می‌برند. حادثه رانش زمین، روز شنبه ۲۲ مارس (۲ فروردین) در نزدیکی شهر “اوسو” در حدود ۹۰ کیلومتری شمال سیاتل در ایالت واشنگتن رخ داد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب در ایالت واشنگتن وضعیت اضطراری اعلام کرد که امکان ارسال کمک های فدرال به آن ایالت را فراهم می کند.

جی اینسلی، فرماندار واشنگتن این حادثه را “یک خرابی ماورای تصور” نامیده است. به گفته او این رانش عملا یک کوه را از وسط نصف کرد و آوار آن را بر سر شهر ریخت.

به گفته وی، در مسیر رانش هیچ چیز سالم نمانده و همه چیز کاملا ویران شده است. روز شنبه ساکنان محلی گزارش داده بودند که صدای فریاد کسانی که زیر آوار بودند را شنیده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا