مردان کره شمالی باید موهای خود را همچون رهبرشان آرایش کنند

به گزرش بصیر به نقل از آموزنده،تمام مردان در کره شمالی از این پس مجبور هستند که موهای خود را همچون کیم یونگ اون رهبر کشورشان آرایش کنند.

مردان کره شمالی باید موهای خود را همچون رهبرشان آرایش کنند

بنا بر گزارش شماری از رسانه‌ها، اجرای این فرمان از دو هفته پیش در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی، آغاز شده است. برپایه آنچه که روزنامه واشینگتن پست، چهارشنبه ۲۶ مارس نوشته است، قرار است در آینده‌ای نزدیک، این فرمان در تمام مناطق کره شمالی اجرا شود.

فرمان صادره که آن را رسانه‌های کره‌ای و خارجی منتشر کرده‌اند، مردان را مجبور می‌کنند که قسمت پایین سر خود را همچون رهبر کشورشان، کاملا بتراشند. البته خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که این فرمان تنها برای دانشجویان لازم الاجرا است.

واشینگتن پست به نقل از یکی از کار‌شناسان تاریخ کره شمالی ادامه می‌دهد: «که آرایش موهای کیم جونگ اون بسیار ویژه است و او را شبیه پدربزرگش کیم سونگ در دهه سوم عمرش می‌کند. رهبر کنونی کره شمالی آرایش به این صورت را پس از مرگ پدرش کیم جونگ در ژانویه ۲۰۱۲ آغاز کرد تا شبیه پدربزرگش شود نه پدرش.»

او می‌افزاید هنگامی که مردان از آرایش موهای رهبراشان پیروی می‌کنند، فرمانبرداری از او را نشان می‌دهد. اما برخی در این فرمان تشکیک کردند و گفتند که این مساله «دستور سیاسی نیست بلکه مد است.»

در همین راستا روزنامه بریتانیایی دیلی میل نوشت: «این شکل از آرایش مو‌ها در نیمه دهه نود قرن گذشته در میان برخی افراد باندهای غربی و بعضی از ستارگان تلویزیون بریتانیا، شایع بود اما اکنون رواج ندارد.»

برخی رسانه‌ها هم نوشته‌اند که این مدل آرایش مو‌ها بیشتر مردان را شبیه قاچاقچیان چینی می‌کند تا رهبر یک ملت.

روزنامه بریتانیایی ادامه می‌دهد که با فرمان جدید، سطح آزادی‌ها در کره شمالی باز هم پایین‌تر می‌رود. پیش‌تر به مردان این امکان داده می‌شد تا از میان ۱۰ نوع مدل موی مختلف، یکی را انتخاب کنند. اما زنان خوش شانس ترند و این امکان را دارند تا از میان ۱۸ مدل موی مختلف، یکی را برگزینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا