رژیم آل خلیفه به منظور مخفی‌کردن حقیقت روزنامه‌نگاران را بازداشت می‌کند

به گزارش بصیر به نقل از صوت‌المنامه؛ جمعیت الوفاق بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بازداشت روزنامه‌نگاران، تصویر برداران و وبلاگ‌نویسان در این کشور با هدف سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق شهروندی و تجاوزگری‌های رژیم آل‌خلیفه علیه مردم همچنین تلاش برای عدم انتقال مطالبات مردم بحرین به جهانیان صورت می‌گیرد.

طبق این بیانیه، ده‌ها وبلاگ‌نویس، تصویربردار و روزنامه‌نگار بحرینی تقاص فعالیت‌های رسانه‌ای خود را با بازداشت‌شدن خود می‌پردازند، این در حالی است که دادگاه‌های این کشور با صدور احکامی انتقام‌جویانه این افراد را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که تمامی این اقدامات با هدف سلب آزادی اندیشه و هدف قراردادن آزادی بیان و ممانعت از انتشار تصویر حقیقی از وضعیت حقوقی و انسانی ملت بحرین در زیر سایه سرکوب‌ها، نقض حقوق بشر و هدف قرار دادن افرادی که خواهان تغییرات دموکراتیک هستند، انجام می‌شود.

جمعیت الوفاق همچنین در این بیانیه خواستار آزادی تمامی “بازداشت‌شدگان بیان و تصویر” شد که در معرض اتهامات سنگین و شکنجه‌شدن با هدف دست‌کشیدن از فعالیت رسانه‌ای و انتقال صدا و تصویر انقلاب مردمی بحرین هستند.

طبق این بیانیه، مبارزه کنونی در بحرین در ماهیت اصلی خود مبارزه‌ای مابین اقلیتی متمتع از قدرت، ثروت و تصمیم‌سازی از یک طرف و اکثریتی خواهان نظامی دموکراتیک و تأسیس دولتی براساس عدالت، برابری و آزادی از طرف دیگر است.

الوفاق همچنین صدور حکم حبس ۱۰ ساله برای یک تصویربردار بازداشت‌شده به نام احمد حمیدان را محکوم کرد.

طبق این بیانیه، این در حالی است که نه تنها بسیاری از روزنامه‌نگاران و تصویربرداران به دلیل ممنوعیت اعمال شده بر روی هر صدای مخالف در بحرین و ترس موجود از انتقال حقیقت انقلاب مردمی این کشور به خارج،‌ از ورود به خاک بحرین منع شده‌اند، بلکه بسیاری دیگر از فعالان رسانه‌ای در بحرین به خاطر انتقال خواسته حقیقی مردم به خارج، ضمن احضار به ادارت امنیتی و بازجویی، از این کشور اخراج شده‌اند.

الوفاق در بیانیه خود تصریح کرده که با این حال تعدادی از فعالان رسانه‌ای این کشور طی سه سال گذشته در معرض تهدید و قتل قرار گرفته‌اند که از جمله آن‌ها کریم فخراوی ناشر بین‌المللی و عضو شورای سردبیری مجله الوسط بحرین و زکریا العشیری وبلاگ‌نویس مشهور بحرینی بودند که زیر شکنجه نیروهای آل خلیفه به شهادت رسیده و یا احمد اسماعیل زمانی که با دوربین فیلمبرداری خود در حال پوشش تصویری یک تظاهرات بود به ضرب گلوله نظامیان آل‌خلیفه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا