اظهارات پدر شهید خلیلی درباره فرزندش

به گزارش بصیر، وی پنجشنبه شب پس از مراسم گرامیداشت خاطره فرزندش با بیان اینکه فرزندش برای پیشگیری از منکر به درجه رفیع شهادت نایل شد، بر اجرایی شدن کامل فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی تاکید کرد.

همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم بزرگداشت طلبه بسیجی ˈعلی خلیلیˈ شهید امر به معروف و نهی از منکر، در حسینیه امامزاده سید السادات گلپایگان برگزار شد.

در این آیین که پدر شهید خلیلی، امام جمعه، جمعی از خانواده معظم شهدا، طلاب وروحانیون، مسوولان و قشرهای مردم شهرستان گلپایگان حضور داشتند، یاد و خاطره آن شهید والامقام گرامی دشته شد.

حجت الاسلام محمد مهدی زارعی از استادان حوزه علمیه در این مراسم، با تسلیت شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: شهید خلیلی به عنوان نمادی برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به جامعه معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه شهدا با ایمان به خدا برای حفظ و گسترش احکام الهی جان خود را اهدا کردند، افزود: امروز همه موظفیم فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه زنده نگه داریم.

حجت الاسلام زارعی با اشاره به برخی از معضلات فرهنگی و آثار بد گناه در جامعه دینی، بر لزوم اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر به عنوان یک واجب الهی از سوی همگان تاکید کرد.

این استاد حوزه در بخش دیگر سخنانش به بیان سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: این بانوی بزرگ اسلام شهیده راه ولایت و امر به معروف بود و همه باید با تاسی به ایشان زندگی خود و جامعه را بیمه کنیم.

در این مراسم همچنین نامه شهید ˈعلی خلیلیˈ به رهبر معظم انقلاب قرائت و مداحان اهل بیت( ع) در سوگ حضرت زهرا (س) و شهدا به مرثیه سرایی پرداختند.

همچنین به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آیین های سوگواری و عزاداری در مساجد، حسینیه ها ، امامزادگان شهرستان گلپایگان برگزار شد.

شهرستان گلپایگان در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان واقع است.

 

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا