آیا معلولان و مددجویان یارانه می‌گیرند؟

به گزارش بصیر،  فاز نخست قانون هدفمندی یارانه در بیست و هشتمین روز آذر ۸۹ ، آغاز شد و دولت احمدی نژاد بر اساس برنامه ریزی که انجام داده بود مبلغ تعیین شده‌ای را در مرحله اول به حساب سرپرستان واریز کرد.

در حالی فاز نخست هدفمندی آغاز شده بود که اکثر غریب به اتفاق ایرانیان از این یارانه استفاده می‌کرند و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور هم از این موضوع مستثنی نبودند.

باید به این موضوع توجه شود که در مرحله نخست بودند افرادی که از یارانه محروم بودند و هیچگاه نتواستند آن را دریافت کنند.

از جمله این افراد می‌توان به مددجویان و معلولان مجهول الهویه اشاره کرد که البته تعداد آن در سطح کشور کم نیست که قطعاً، با توجه به شرایطی که دارند باید حمایت بیشتری شوند.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به تعداد معلولان مجهول الهویه تحت پوشش بهزیستی اظهار داشت: بیش از ۱۶ هزار مددجو و معلول مجهول‌الهویه تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی تصریح کرد: هزینه نگهداری این افراد در ماه بیش از یک میلیون تومان است که بخشی از آن توسط دولت و بخش دیگری توسط خیرین تأمین می‌شود.

به گفته صوفی نژاد مدیر عامل آسایشگاه کهریزک، دولت در فازنخست هدفمندی یارانه ریالی به مددجویان مجهول الهویه پرداخت نکرد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری این گروه از جامعه بسیار زیاد است، گفت: دولت‌ها باید توجه بیشتری را به این افراد داشته باشند.

به گزارش فارس در حالی دولت یازدهم ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه را آغاز کرده که باز هم در این خصوص برنامه ریزی برای مددجویان و معلولان مجهول الهویه نکرده است و خبری از ثبت نام این گروه از جامعه وجود ندارد.

در هر صورت امیدواریم دولت تدبیر و امید به گونه‌ای عمل کند که با حمایت بیشتر از این گروه از جامعه شرایط بهتری را برای این افراد فراهم کند.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا