اجرای موفق سناریوی مقابله با گروهک‌های مرزی

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین ذوالفقاری در اختتامیه رزمایش اقتدار۳ با اشاره به اهداف برگزار این رزمایش اظهار داشت: رزمایش اقتدار۳ با هدف ارتقای توان رزمی و آمادگی‌ نیروها برای تأمین امنیت مرزی و به‌منظور ارتقای هماهنگی بین نیروهای عمل‌کننده و همچنین آرایش تجهیزات مرزی و ارتقای توان فرماندهان به‌منظور طراحی و اجرای عملیات‌های مرزی برگزار شد.

وی در ادامه با بیان این‌که در این رزمایش ۷ هدف از جمله ارتقای سطح هماهنگی بین مرزنشینان و مرزبانان از جمله اهداف برگزاری این رزمایش بوده گفت: علاوه بر این موارد نمایش اقتدار و توان نیروهای مرزی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اهداف برگزاری رزمایش اقتدار۳ بود.

سردار ذوالفقاری با تأکید بر پیام برگزاری این رزمایش خاطرنشان کرد: رزمایش اقتدار۳ پیام‌آور صلح با کشورهای همسایه است چرا که امنیت مرزی تنها با همکاری متقابل کشورهای همسایه امکان‌پذیر است.

وی امنیت مرزی را بستری برای رشد و توسعه تمامی کشورها عنوان کرد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این رزمایش گفت: در این رزمایش تمامی امکانات مورد نیاز طی دو مرحله و در ۸ روز با همکاری یگان‌های استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان و با همکاری هواناجا مرکز آموزش شهید رجایی، یگان ویژه پاسداران و بسیج عشایری کرمانشاه انجام شد.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن اجرای مرحله اول این رزمایش گفت: مرحله دوم این رزمایش نیز با مراحل ستون‌کشی، اجرای طرح الحاق، حرکت و اجرای سناریوهای مبارزه با اشرار، قاچاقچیان سلاح، انسان و کالاهای گمرکی و همچنین مقابله با گروهک‌های مسلح به‌مدت ۴ روز اجرا و به اهداف مورد نظر نائل شد.

سردار ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد: مرزبانی نیروی انتظامی با مدیریتی هدفمند و نواندیش و با توجه به نتایج این رزمایش ان‌شاءالله مسیر تکامل خود را با سرعتی بیش از گذشته طی خواهد کرد.

انتهای پیام/*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا