توصیه رهبر انقلاب به فرمانده پدافند هوایی

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) (ص) در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین در جمع خبرنگاران گفت:‌امروز یکی از سامانه‌های که در مراسم رژه نشان داده شد سامانه کاوش جوّ بالا بود که آن را خبری نکرده بودیم.

امیراسماعیلی تصریح کرد: این سامانه رسیدن به هواشناسی نظامی است و ما را برای هدایت موشک‌هایمان به سمت اهداف و هدایت هواپیماهایمان به سمت نقاطی که مدنظر پدافند هوایی‌ است می‌برد.  

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: با این سامانه در نظر داشته‌ایم اخلاف‌ها و تأثیرات جوی را روی سامانه‌های پدافند هوایی بتوانیم اندازه‌گیری کنیم.  

وی افزود: بهره‌وری از سیستم هواشناسی کشوری این امکانات را به پدافند هوایی نمی‌داد و ما برای آنکه به این نقطه برسیم سیستم کاوش جوی بالا را برای خود طراحی کردیم که امروز با حداقل اختلافات این تضمین را می‌دهیم که سیستم‌های دفاع پدافند هوایی قلب دشمن و چشم دشمن را هدف می‌گیرد.  

امیراسماعلی اظهارداشت: سیستم‌هایی که امروز به آن رسیده‌ایم از ۱۰ شهریور ۹۲ تا امروز ۲۹ فروردین ۹۳ به آن دست یافته‌ایم.  

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش تصریح کرد: ما به مرکز عملیات منطقه‌ای تاکتیکی رسیده‌ایم و مراکز عملیاتی منطقه‌ای عموما دفنی است یعنی کارکنان پدافند هوایی باید در یک‌سری مراکز دفنی هدایت عملیات پدافند هوایی را به عهده بگیرند اما برای اینکه فرمانده صحنه نبرد غافل‌گیر نشوند ودر هر صحنه‌ای همه امکانات پدافند هوایی خودش را علیه تهاجمات هوایی احتمالی به کار بگیرد نیاز بود که بتواند متحرک شود تاکتیکی باشد و دشمن را وارد فضای جدیدی به نام ابهام فضای نبرد کند.  

وی گفت: امروز الحمدلله سامانه‌های تاکتیکی و متحرک برای پدافند هوایی رقم خورده است.  

امیراسماعیلی اظهار داشت: ما الحمدلله امروز علاوه بر آنکه سامانه موشکی سیستم سلاح صیاد۲ با برد متوسط را با سیستم سلاح برد بالای S200 در سال گذشته تلفیق و تست کردیم و ریزپرنده را زدیم امروز سیستم سلاح صیاد۳ را برای S200 طراحی کردیم که دارای برد و قدرت جنگ‌آوری بالاتر و سرعت بیشتر است.  

امیراسماعیلی اظهار داشت: علاوه بر آن از سامانه‌های مرصاد که با موشک شلمچه روانه می‌شد توانستیم به این برسیم که اصلا یک سیستم موشکی جدید بر روی سیستم مرصاد طراحی کنیم با بردی متفاوت یعنی دشمن اگر انتظار سیستم سلاح موشکی شلمچه را بر روی مرصاد دارد آنچنان غافلگیر خواهد شد که حتی حدسش را هم نخواهد زد.  

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش تصریح کرد: این موارد همه مدیون تلاش و صبر ملت عزیزمان و خصوصا جوانان قرارگاه پدافند هوایی و جوانان دانشگاهی است.  

وی افزود: بنده یک شرفیابی محضر فرمانده معظم کل قبا در هفته گذشته داشتم که الحمدلله ایشان هم کاملا به این موضوع علاوه  بر اینکه واقف بودن اشاره داشتند که هم در صحنه جنگ الکترونیک و هم صحنه استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها و صنایع دفاعی کشور باید قرارگاه پدافند هوایی به عنوان اولویت اول و خط مقدم دفاع از کشور همواره مدنظر قرار داشته باشد و این جوانان را به کار بگیرد تا درخدمت ملت باشند.  

امیراسماعیلی در پاسخ  به سوال خبرنگاران شبکه‌های خارجی درباره تهدیدات اسرائیل و آمریکا علیه ایران گفت: اسرائیل و آمریکا و دشمنانی که به خودشان اجازه می‌دهند به ملت بزرگ ایران چنگ و دندان نشان دهند ابتدا بروند مسائل سیاسی خودشان را یک کاسه کنند و حرف سیاسی‌شان یکی شود تا یکبار حرفی نزنند که ماه بعد آن را تغییر دهند.  

وی افزود: درعرصه نظامی که بعد از عرصه سیاسی است نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تمام قد ایستاده‌اند و من به شما تضمین می‌دهم که اجازه هیچ تعدی را به دشمن نمی‌دهند.  

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند در بحث مذاکرات هسته‌ای باید توان‌های دفاعی و موشکی ایران نیز مورد بحث قرار گیرد گفت: همین که در عرصه سیاسی بعضی کشوها شکست می‌خورند و به خودشان اجازه می‌دهند حرف‌های سیاسی خودشان را لحظه به لحظه تغییر دهند این نشان می‌دهد که بحث آنها فقط انرژی هسته‌ای نیست و مباحث بسیاری دارند که در این ۳۵ سال از آن غافل بوده‌اند زیرا از ملت عزیز ما غافل بوده‌اند.  

وی افزود: بخش‌های پدافندی، موشکی، کشف و شناسایی، شنود الکترونیکی و گزینه‌های روی میز جمهوری اسلامی ایران که شهدا، جانبازان و ملت غیور ما هستند را دشمنان در نظر نگرفته‌اند.  

امیراسماعیلی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم کشورهای دوست و برادر در سایه این دوستی و برادری و مودت و اخوت انشا‌ءالله یک فضای خوب و با آرامشی را شاهد باشند و در برابر دشمنانی که تهدید می‌کنند ما تمام قد ایستاده‌ایم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا