اختصاصی/ در سالروز ولادت با سعادت دخت نبی مکرم، زهرای اطهر(س)

جشن بزرگ میلاد کوثر در فریدونکنار برگزار شد

بصیر، در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) روز زن و مقام شامخ مادر با حضور محمد حسین زاده فرماندار، سرهنگ پاسدار میرشفیعی فرماندهی سپاه ناحیه، حجت الاسلام نجار فیروزجایی نماینده ولی فیقه، حسینیان بخشدار مرکزی، اعضای شورای شهر، مسئولین ادارات و نهادها، خانواده معظم شهدا، بسیجیان و امت شهید پرور جشن میلاد کوثر در سالن ورزشی فرهنگیان فریدونکنار برگزار شد.

DSCN5173

حضرت زهرا(س) الگوی کامل زنان عالم

محمد حسین زاده لداری فرماندار فریدونکنار در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن، اظهار داشت: حضرت زهرا گل سر سبد بانوان عالم است و پیامبر گرامی اسلام به او لقب ام ابیها داده اند و زندگی و سیره حضرت زهرا به قدری آموزنده می باشد که هر زن آزاده ای در جهان او را قطعا قدیسه نام خواهد نهاد.

وی با بیان اینکه از لحاظ جامعه شناختی مادر یک نقش اجتماعی است، تصریح کرد: مادر بودن و مادری کردن مفهومی مقدس است، مادر اسطوره ای است که در زندگی انسان همواره جریان دارد و ژرفای شناخت وی نامفهوم و ناپیدا است.

حسین زاده با اشاره به اینکه حضرت زهرا یک الگوی کامل برای مادر بودن و همسری است، خاطرنشان کرد: بانوان ما نیز باید از این بانوی نمونه اسلام پیروی کنند و او را در تمام مراحل زندگی خود به عنوان الگو و سرمشق خود برگزینند و راه و سیره وی را در زندگی پیدا نمایند.

زهرای اطهر همچون آیات قرآن می درخشد

سرکار خانم علمدار استاد حوزه و دانشگاه نیز با اشاره به اینکه حضرت فاطمه نمونه و الگوی مناسبی برای بانوان ماست، اذعان داشت: حضرت زهرا یعنی صدیقه، یعنی کسی که تصدیق کننده روش انبیا الهی است.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه خداخواه بود، یعنی خواسته خداوند را بر خواسته های خود ترجیح می داد و بر آن سر تعظیم فرود می آورد.

علمدار با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) وجود و شخصیت خود را با قرآن تطابق داده بود، یادآور شد: ما نیز باید به پیروی از راه این بانوی نمونه اسلام خود و زندگی خود را قرآنی کینم و شخصیت خود را تا حد توان با قرآن تطبیق دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه امروز ماهواره و سایت های کذایی در حال تغییر دادن زندگی ماست، گفت: آنهایی که اهل بیت و ائمه و اطهار را نشناختند از مسیر اصلی حرکت منحرف می شوند و راه بازگشت برای آنها بسیار دشوار است.

حضرت زهرا(س) نماد واقعی تبعیت از ولایت

حجت الاسلام حجت الله نجار فیروزجایی نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه فریدونکنار نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، تجلیل از مقام شامخ مادر و روز زن را مهمترین هدف برگزاری این جشن دانست و اظهار داشت: لازم بود که از مادران شهدا، ایثارگران، خواهران بسیجی و عموم بانوان شهر تجلیل به عمل آید و این فرصت را مغتنم شمردیم و به ادای تکلیف پرداختیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) هم برای مردان و هم برای زنان یک الگو است، تصریح کرد: با وجود سن کم این بانوی مطهره همواره پشتیبان ولایت زمان خود بوده و در عرصه های مختلف جامعه حضور قاطعی داشتند و بانوان و مادران ما نیز باید این امر را الگوی خود قرار دهند.

نجار عنوان داشت: امروز نقش مادران و بانوان کشور در برابر همجمه های وسیعی که از سوی غرب و از طرق مختلف بر کشور وارد می کنند بسیار مهم است، بحث عفاف و حفظ حجاب در کشور ما بسیار مهم و ضروری است و باید بیشتر به این مهم توجه شود.

بسیجیان به دنبال سیرت حضرت زهرا(س) هستند

سرکار خانم رضایی سرپرست حوزه خواهران حضرت زینب (س) نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک روز مادر و ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: مهمترین هدف ما از برگزاری این جشن سپاس از مادرانی است که از خود گذشتند تا فرزندانی صالح و نیکو تقدیم جامعه کنند.

وی تصریح کرد: زهرا(س) یک الگوی کامل تبعیت از ولایت، فرزندداری، شوهرداری، عفاف، حجاب و اخلاق مداری بود و مادران و دختران امروز نیز باید از این الگو نهایت بهره را ببرند و خود را بازندگی و سیره این حضرت تطبیق دهند.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر برگزاری ایستگاه های صنایع دستی، نقاشی کودکان و نمایشگاه عفاف و حجاب، از بانوان نخبه برتر شهرستان، خانواده های شهدا، همسر و مادر شهید و بانوی حافظ قرآن تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا