در پی تدبیر دولت امید

انصراف اجباری از یارانه برای دختر دوازده ساله ای که تا نیمه شب منتظر تنها برادرش می ماند!

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، درایامی که بحث اجرای مرحلۀ دوم هدفمندی یارانه ها و شیب ملایم افزایش قیمتها از طرف دولت محترم مطرح است، فرصت دوازده روزۀ ثبت نام یارانه ها را پشت سر گذاشتیم، ثبت نامی که تا روز دهم فقط یک گزینه داشت، فقط ثبت نام و چیزی به نام ویرایش و اصلاح اطلاعات وجود نداشت چرا که انگیزۀ دولت فقط اطلاع از آمار انصراف دهندگان بود لذا دو روز آخر هم که برای جاماندگان از ثبت نام تمدید شد باز هم دو گزینه بیشتر نداشت یکی ثبت نام و دیگری انصراف.بنابراین تمام هم و غم دولت محترم به انصراف بود و آن قدر  هم به این موضوع در تمامی جهات پرداخته شد تا جایی که این تصور در جامعه رایج شد که اگر کسی یارانه بگیرد جزو فقراست.

انصراف  شد دغدغۀ اول دولتمردان که این موضوع باعث شده بود تا جنبۀ دیگر ثبت نام از جمله اصلاح و ویرایش اطلاعات و یا عزیزانی که قبلاً عضوی از یک خانوار بودند و الان خودشان سرپرست یک خانواده شدند نتوانسند ثبت نام کنند .

از طرفی رسانۀ ملی با افتخار اسامی انصراف دهندگان از دریافت یارانه که تا کنون یارانه دریافت می نمودند را اعلام می کرد، کسانی مانند اعضای هیئت وزیران، برخی فوتبالیستها و ورزشکاران، برخی هنرمندان و … که دارای حقوقهای چندصدمیلیونی و میلیونی بوده اند.

با آمدن دولت خدمتگزار تدبیر و امید، امید آن بود که به همۀ قشرهای جامعه نگاه یکسان شود و تدابیری برای برخی اقشار جامعه که به شکل آبرومندانه ای زندگی می کنند و افرادی که تنها امیدشان به این یارانه بود اندیشیده شود.

هانیه دختر دوازده ساله ای است که تا ساعتی پس از نیمه شب هر شب منتظر تنها برادرش می ماند تا بعد از یک روز کاری به خانه مراجعه کند.

در یکی از روستاهای غربی شهرستان آمل برادر ۱۸ ساله و خواهری ۱۲ ساله ای زندگی می کنند که بعلت فوت پدر و شرایط سخت زندگی و وضعیت مستأجر بودن، هر دو از نعمت تحصیلات محرومند و برادر برای تامین مخارج سرکار رفته و مادر هم با اینکه بیماری سختی داشت به دست فروشی می پردازد تا هزینه های زندگی را تامین کند، اما تقدیر روز گار این بود که مادر هم دو فرزندش را تنها بگذارد.

 لذا دختری که بنا بر شرایط سنی در اوج وابستگی به مادر بود تنها شد و مسئولیت خانه را بدوش گرفت و ساعت ها و تا پاسی از شب آن هم تنها در منزل بیدار می ماند تا تنها برادرش که در یک مغازه ساندویچی در شهرستان آمل به عنوان یک کارگر مشغول به کار است از یک روز کاری برگردد.

هانیه دختر دوازده ساله در حالی که بغض گلویش را گرفته بود به خبرنگار ما گفت:  ناهار و شام خود را با بیسکویت و یا کلوچه سر می کنم و تمام روز را به تنهایی سر می کنم و تا نیمه شب بیدار می مانم تا تنها امیدم یعنی برادرم برگردد.

وی ادامه داد: چرا باید برادرم تا نیمه های شب سرکار باشد ومن تنها در خانه باشم هرچند که کاری نیست که برادرم مشغول شود و بعلت فوت مادرم و گیرودارهای اداری برادرم نتوانست برای دریافت یارانه ثبت نام کند(چرا که اطلاعات ثبت نام طوری چینش شده بود که سیستم بطور خودکار مارا نمی پذیرفت چون قبلا عضو خانوار بودیم) لذا از دریافت اندک پولی که به کمک ما می آمد محروم شدیم .

هانیه می گفت: تا زمانی که مادرم زنده بود تحت پوشش کمیتۀ امدادحضرت امام(ره)بودیم، اما با فوت مادر کمیته امداد نیز مستمری ما را قطع نمود.چرا من دختر کوچک باید هرسه ماه یکبار برای پرداخت حق بیمه به کمیته امداد و پرداخت آن به بانک در فلان نقطه شهر مراجعه کنم.

این ماجرا گوشه هایی از مظلومیت این دختربچه است ۱۲ ساله بود که بیان شد مظلومیت هایی که گریبانگیر هانیه های زیادی است که در گوشه کنار روستاهای محروم این استان به امید، تدبیر مسئولان هستند.

دولت محترم تدبیر و امید؛! که این روزها به فکر ساماندهی هدفمندی یارانه ها و اجرای مرحلۀ دوم آن خصوصاً افزایش قیمتها هستند آیا به این قشر از افراد جامعه یعنی برادر و خواهر داستان ما توجهی شده است که چگونه باید به زندگی حداقل معمولی خود بپردازند؟

امیداست که دولت دکتر روحانی برای این قشر از جامعه که کم هم نیستند و در پیچ و خم مشکلات زندگی، خم به ابرو نمی آورند ولی آبرومند زندگی می کنند فکری بیندیشد و خدمات در خور شانشان ارائه نماید.

در پایان هم دست نیاز به سوی همه خیرین و هم وطنان گرامی دراز می کنیم تا بار دیگر لبخند را به هانیه برگردانیم؛ کودکی معصوم که بنا به شرایط سنی الان می بایست کلاس ششم ابتدایی باشد و الفبای زندگی را هم نمی داند.

یادآوری می گردد که بخاطر حفظ شأنیت آدرس مربوطه در نزد مدیریت این پایگاه می باشد لذا عزیزان در صورت صلاحدید می توانند با شماره تلفن۰۹۳۶۲۲۶۳۰۷۹ تماسی داشته باشند و یا به شماره حساب پست بانک خودشان ۱۱- ۵۵۵۴۶۳۹۱۹۶۹۳۱۳  کمک های مالی را واریز نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا