اختصاصی/ رئیس اداره تعاون فریدونکنار خبر داد

حضور ۵۱ بانوی سهامدار در تعاونی های فریدونکنار

محمد علی ابراهیمی در دیدار مدیران تعاونی های فریدونکنار با امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: ۱۰۴۸ پرونده در بحث روابط کار در سال ۱۳۹۱ مورد بررسی قرار گرفت که این رقم در سال ۱۳۹۲ به ۶۴۶ پرونده کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی موجب شد تا در سال ۹۲ تعداد کسانیکه که به کار اشتغال یافتند از ۷۹۳ نفر به ۹۳۶ نفر برسد، اذعان داشت: در بحث بیمه بیکاری از ۷۸۵ نفر در سال ۹۱ به ۶۰۹ نفر در سال ۹۲ رسید که در همین سال ۲۱۷ نفر مجددا معرفی به کار شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه ۱۱۹۶ مورد بازرسی ادواری در سال ۹۱ انجام داده ایم و این رقم در سال ۹۲ به ۱۴۹۲ مورد رسیده است، عنوان داشت: حادثه ناشی از کار در سال ۹۲ با یک مورد کاهش نسبت به سال ۹۱ به ۱۹ مورد رسید.

ابراهیمی با اشاره اینکه در راستای سیاست های انقباضی دولت در هزینه های انجام شده در سال نود و یک ۱۰ میلیارد و چهارصد میلیون ریال هزینه داشته ایم که این رقم را در سال ۹۲ به ۷ میلیارد و چهارصد میلیون ریال رسانده ایم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مهمترین اقدامات فرهنگی انجام شده از سوی این اداره در سال گذشته، تصریح کرد: کسب مقام نخست استان و دوم کشور در مسابقات حفظ و قرائت قرآن و برگزاری یادواره شهدای کارگری از مهمترین این اقدامات بوده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۱ از ۴۰ کارآفرین برتر ثبت نام به عمل آمد اما در سال ۹۲ این تعداد به ۱۲۵ مورد رسیده است، گفت: در بخش مسکن، مسکن مهر فاز یک ۸۰ واحدی که در سال ۸۶ شروع به احداث آن کردیم پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد، همچنین مسکن مهر فاز ۲ که ۱۳۰ واحدی می باشد با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد، مسکن مهر۸۰ واحدی جوانان فریدونکنار با پیشرفت ۹۰ درصد و مسکن مهرآفرینان فرهنگیان که شروع به کار آن در سال ۱۳۸۰ بوده است ۱۷ الی ۲۰ درصد رشد فیزیکی داشته است نیز در حال احداث می باشند.

ابراهیمی همچنین یادآور شد: فریدونکنار ۱۶۴ تعاونی دارد که ۹۳ تعاونی غیرفعال است و فقط نامی از آن باقی مانده است، ۴۱ تعاونی نیز در حال سرمایه گذاری هستند که سرمایه این ۴۱ تعاونی ۳ میلیارد و ۳۸ میلیون و دویست و پنجاه هزار ریال می باشد.

 

وی افزود: در این تعاونی های فعال ۷۳۸ مرد و ۵۱ بانو سهامدارند و این تعاونی ها برای ۶۰۳ نفر اشتغالزایی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا