دور جدید فعالیت فرزندان معنوی هاشمی در کاخ سعدآباد

به گزارش بصیر، از اواخر سال گذشته خبرهای زیادی از نوسازی و فعالیت مجدد حزب کارگزازان سازندگی در رسانه‌ها منتشر شد که این خبرها در آستانه نوروز توسط غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب تأیید شد.

کرباسچی در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی مهرنامه – ارگانی که گفته می‌شود توسط کرباسچی و کارگزارن حمایت مالی و اداره می‌شود – درباره تحولات در ترکیب شورای مرکزی اظهار داشت: آخرین مصوبه شورای مرکزی و هیأت اجرایی کارگزاران مبتنی بر ترمیم شورای مرکزی است.  بخشی از اعضای شورای مرکزی به دلیل استعفا یا هر دلیل دیگری حضور ندارند از این رو مصوب شد در مرحله اول برای ترمیم شورای مرکزی اقدام کنیم.

 

استارت دور جدید فعالیت کارگزاران از سعدآباد

وی در رابطه با اعضای جدید حزب گفت: خیلی از دوستان قبل که در شورای مرکزی حضور دارند؛ علاوه بر آنها از چند نفر خانم فعال سیاسی و کارآفرین، چند تن از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای نظیر آقایان سعید لیلاز و محمد قوچانی، از اهل سنت آقای عبدالله سهرابی، چند تن از اعضای حزب در شهرستان‌ها و یکی از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت آقای جمالی دعوت کرده‌ایم که به حزب پیوستند.

خبری که کرباسچی از نوسازی و بازسازی کارگزاران به رسانه‌ها داده بود خیلی زود به وقوع پیوست و استارت دور تازه فعالیت‌های این حزب از درون کاخ سعدآباد و به میزبانی معاون اول رئیس جمهور زده شد.

هفته‌نامه صدا به سردبیری محمد قوچانی – از اعضای جدید کارگزاران – گزارشی از جلسه اعضای این حزب با اسحاق جهانگیری و هاشمی رفسنجانی را در شماره اول خود به چاپ رسانده است.

این هفته‌نامه می‌نویسد: دیدار با اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه ۲۱ فرورین ماه در سعد آباد صورت گرفت. در این دیدار اعضای جدید و اکثریت اعضای قدیمی شورای مرکزی حضور داشتند. غایبان از میان دولتمردانی بودند که در دولت روحانی مسئولیت دارند: سید حسن هاشمی استاندار تهران، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، عبدالنصر همتی مدیر عامل بانک ملی، و نیز محمد علی نجفی معاون سابق رئیس جمهور که اکنون در مقام مشاور هماهنگ کننده برنامه های اقتصادی دولت به کابینه کمک می‌کند و به عنوان مشاور در همه این سال‌ها در کنار شورای مرکزی بوده است اما مهم‌ترین مقام دولتی حاضر در این جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بود که میزبان نیز محسوب می‌شد.

جهانگیری ترجیح داد که در صدر مجلس ننشیند و جای خود را به غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب تعارف کرد اما کرباسچی هم از این کار پرهیز کرد و سرانجام به پیشنهاد فائزه هاشمی عمویش محمد هاشمی که از همه اعضا بزرگتر و در واقع ریش سفید حزب است، بر این جایگاه نشست و جلسه را با سپاس از حضور جهانگیری شروع کرد و از کرباسچی خواست گزارش روند ترمیم شورای مرکزی حزب را ارائه کند.

 

استارت دور جدید فعالیت کارگزاران از سعدآباد
دیدار اعضای حزب کارگزاران با معاون اول رئیس جمهور در سعد آباد

کرباسچی سخنان خود را با این تذکر شروع کرد که علت برگزاری اولین جلسه در سعد آباد مشغله‌ معاون اول رئیس جمهور و محدودیت وقت او برای حضور در جلسه شورای مرکزی بوده است.

جهانگیری در این دیدار از شرایط حال حاضر کشور و مشکلات دولت گفت. وی تأکید داشت آنچه از وضعیت فعلی وجود دارد یک فاجعه ملی است چون درآمد حاصله از هدفمندی یارانه‌ها نصف هزینه‌ای است که اجرای این طرح بر دوش دولت می‌گذارد.

وی در ادامه با بیان دیگر مشکلات کشور در مورد سهام عدالت گفت که این بخش نیز به ویرانه‌ای شبیه است. وی همچنین پروژه مسکن مهر را یک پروژه مشکل دار خواند زیرا از سوی بانک مرکزی حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان پول به این بخش تزریق شده است.

بعد از این دیدار، دومین جلسه اعضای کارگزاران برای شروع دور جدید فعالیت در حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. در این دیدار که اکثریت شورای مرکزی حضور داشتند ابتدا دبیرکل حزب گزارشی از تاریخچه و بازسازی حزب ارائه داد و با اشاره به نقش هاشمی رفسنجانی در تاسیس کارگزاران از او خواست در آغاز دوره جدید هم همان نقش محوری را برای ترسیم راهبرد کارگزاران ایفا کند.

حزب کارگزارن توسط ۱۶ نفر از اعضای هیات دولت در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در سال ۷۴ به منظور ارائه لیست و فعالیت مستقل در انتخابات مجلس پایه‌گذاری شد که حضور بیشتر اعضای دولت و نزدیکان هاشمی رفسنجانی در این حزب شائبه دخالت دولت در انتخابات و اعتراض نمایندگان مجلس را به دنبال داشت.

بر اساس اظهارات کرباسچی اعضای جدید کارگزارن عبارتند از: محمدحسین عادلی، سعید لیلاز، محمد قوچانی، علی جمالی، شهربانو امانی، خانم مقیمی، اعظم نوری، عباس علیخانی‌، علی‌اشرف افخمی، سیدافضل موسوی، مهندس پناه،‌ سیدعبدالله حسینی‌،‌ عباسعلی الله‌یاری، فرزانه ترکان،‌ خانم کفایتی، جهانبخش خانجانی، حجت‌الاسلام ملکی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا