اختصاصی/ رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار

اولویت سیاست بهداشتی کشور در حد شعار است/ افراد معنوی سالم ترند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، دکتر محمد نصرتی در همایش پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در فریدونکنار، ضمن تبریک فرارسیدن این هفته، همه مردم را به رعایت نکات بهداشتی توصیه کرد و اظهار داشت: هر اتفاقی که در زندگی انسان اتفاق می افتد از اعمال خود اوست و بنابراین باید تلاش کند تا بهترین زندگی را برای خود فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه سلامتی بهترین هدیه از سوی خداوند است، اذعان داشت: استرس و فشار روانی منشا بسیاری از بیماری هاست، بیش از ۴۰ درصد سردردها و ناراحتی های معده جنبه روحی و روانی دارد.

نصرتی با بیان اینکه خود مراقبتی چند نوع دارد،اذعان داشت: آمار خوبی در زمینه بیماری در استان مازندران نداریم، بهداشت سلامت محور است، جنبه پیشگیرانه دارد، اما در کشور فقط شعار می دهیم که بهداشت در اولویت است اما محور حرکت ما بیشتر در زمینه درمان می باشد و در این زمینه نیز موفق نمی شویم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار ادامه داد: با تقویت سیستم ایمنی با بیماری ها می توانیم مبارزه کنیم و ورزش راه خوبی برای تقویت سیستم ایمنی است، همچنین با مصرف مناسب میوه و سبزیجات در روز، نیز می توانیم سیستم ایمنی را تقویت کنیم.

نصرتی با توصیه به اینکه شیر و کرفس سلطان غذاها و سبزی هاست و باید روزانه آنرا مصرف نمائیم تا از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری به عمل آوریم، یادآور شد: مازندران رتبه اول بیماری قند و جزء سه استان اول بیماری فلب و فشارخون است.

وی در ادامه افزود: ۵۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال در مازندران اضافه وزن دارند، بر اساس آمار وزارت بهداشت در مقایسه ای بین مردم در مازندران و خوزستان مردم استان ما از اضافه وزن رنج می برند.

نصرتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه افراد معنوی سالم ترند، اظهار داشت: آمار خودکشی در اروپا و آمرریکا به دلیل فاصله از دین و معنویت بسیار بالاست، افراد معنوی به دلیل آنکه به آرامش بیشتری می رسند و سوخت و ساز بدنشان به خوبی صورت می گیرد همواره سالم ترند و تصمیمات درست تری می گیرند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا