در زمین غیرخودی بازی نکنیم

بصیر، رهبر انقلاب در حالی دیروز در جمع کارگران، از نتایج خودکفایی سخن گفتند و حاصل آن را در جریان مذاکرات هسته‌ای یادآوری کردند که پیش از این بر ضرورت استحکام ساخت درونی نظام تاکید کرده بودند؛ ضرورتی که در جریان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز تشریح الزامات نرمش قهرمانانه در سیاست خارجی تبلور یافت.

 
 

رهبر معظم انقلاب دیروز تاکید کردند: «هر جایی که به توانایی دست پیدا کنیم، تحریم ها را برمی دارند… مثال واضح آن، اورانیوم ۲۰درصد بود که بعد از آن که جمهوری اسلامی تولید کرد، حالا می گویند بیایید از ما بخرید اما خودتان تولید نکنید.»

این تاکیدات نشان می دهد برای پیروزی در عرصه های بین المللی نیازمند توسعه سرمایه های درونی کشور هستیم که از جمله آن می توان به سرمایه انسانی و اجتماعی و همبستگی داخلی اشاره کرد.

امروزه همه نخبگان سیاسی از ضرورت کسب توانایی های بیشتر داخلی سخن می گویند و کسی نیست در این ضرورت تردیدی داشته باشد.

با این حال رسیدن به این خودکفایی در سطوح مختلف، به اجماع نظر، وحدت نخبگان و نیز همراهی نیاز دارد و بدیهی است این مسیر با برخی تندروی ها و ایجاد گسست های سیاسی ممکن نمی شود.

وقتی رهبر انقلاب بارها بر خودکفایی اقتصادی تاکید کرده اند، براستی چه ضرورتی دارد که عده ای فضای همدلی را بر هم زده و بهانه ای برای اختلاف نیروهای سیاسی ایجاد کنند؟ مگر نه آن که همه لااقل در کلام خود اصرار دارند که تفرقه افکنی درونی، خواست دشمنان نظام است، پس چرا به بهانه های مختلف، برخی اخبار بی مبنا و بزرگنمایی شده، فرصتی برای کسانی فراهم می آورد که به قیمت سقوط اخلاق سیاسی، تخریب رقیب را در پیش گرفته و انحراف افکارعمومی را در اولویت خود قرار می دهند؟ روشن است بیگانگان همان طور که با پیشرفت داخلی و استحکام ساخت درونی نظام مجبور به عقب نشینی می شوند، با احساس تفرقه و اختلاف داخلی، گامی به پیش می نهند و بنابراین افراطیونی که امروز از روش های مختلف، شکاف درونی را القا کرده و رویارویی نخبگان سیاسی را موجب می شوند، اگر نگوییم آگاهانه، دست کم از سر بی اطلاعی در زمینی بازی می کنند که بیگانگان طراحی آن را عهده دار هستند.

اکنون دیگر بار باید یادآوری کرد که براساس فرمایشات رهبر انقلاب، پرداختن به تولید و حفظ استقلال اقتصادی از جمله اولویت های کشور بوده و بهتر است آنان که دلسوز توسعه ایران هستند با کوتاه آمدن از برخی موضوعات اختلاف انگیز، شرایط را برای رسیدن به این اولویت مهیا کنند.

 

منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا