سوابق جدیدی از مدیر ضدانقلاب دانشگاه آزاد

طه هاشمی: شناختی از هراتی نداشتم، او را به من معرفی کردند

به گزارش بصیر،  سید طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، «عبدالحسین هراتی» را به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در حالی حکم مسئولیت را برای عبدالحسین هراتی صادر کرده است که آشنایی مختصری با سوابق و مواضع‌ وی علیه نظام جمهوری اسلامی، هیچ توجیهی برای اعطای مسئولیت به او در درون کشور باقی نمی گذارد.

وی یکی از عناصر فعال ضد انقلاب خارج از کشور در فتنه ۸۸ به حساب می آید که بیانیه ها و نامه های فراوانی را علیه نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن امضا کرده است و حتی ابایی از پیوستن به کمپین‌هایی که در خارج از کشور و به منظور متهم کردن نظام جمهوری اسلامی به خشونت و جنایت علیه بشریت تشکیل شده است ندارد؛ به عنوان نمونه وی یکی از امضاکنندگان کمپینی است که در مهرماه سال ۸۸ در نیویورک با عنوان «کمپین مبارزه با جنایت علیه بشریت» تشکیل شد.

اهانت هراتی به امام خمینی (ره): تورا به خدا نه در زنده کردن او و نه در زنده کردن “امام” نکوشید که این” امام” زنده شدنی نیست بلکه افیون مرگی است که طرفداران خود را به محاق نیستی می‌کشد.

هراتی در نامه‌ای که به یکی از تحلیل گران مرکز اطلاعاتی استراتفورد فرستاده است، مدعی است که اولین کسی بوده  که در تاریخ ایران به صورت مستقیم به شورای نگهبان حمله کرده است و بعد از بیانیه رسمی دستگاه قضایی در تلویزیون و رادیو؛ وی به سفارش دوستانش با اولین پرواز ممکن کشور را ترک کرده و به سوریه گریخته است و در آنجا خود را به دفتر سازمان ملل معرفی کرده و برای مدتی پناه گرفته است.

وی در برخی نامه‌ها و بیانیه‌هایش که در رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شده است اتهاماتی را علیه نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن وارد کرده است که مرور و بررسی قسمت‌هایی از ادعاهایش، میزان دشمنی وی را با جمهوری اسلامی نشان می‌دهد. کسی که توهین‌ها و اتهاماتش از امام خمینی(ره) و حاج سید احمد خمینی تا آیت‌الله موسوی اردبیلی و موسوی خوئینی‌ها را دربر می‌گیرد.

هراتی در نامه‌ای که مخاطبش را «فاطمه حقیقت‌جو» یکی دیگر از عناصرو فعالین فتنه ۸۸ که به خارج از کشور فرار کرد – قرار داده است اتهاماتی بی پایه و اساس را متوجه برخی مسئولین کشور در دهه شصت می‌کند و بسیاری از بزرگان اصلاح‌طلب را به جنایت علیه مردم مسؤولیت یک ضدانقلاب شناسنامه‌دار در دانشگاه آزاد!متهم می‌کند: «برخلاف خانم حقیقت‌جوبنده معتقد نیستم که اگر ذکری از کشتار زندانیان سال ۶۷، توسط اصلاح طلبان به میان نیامده به دلیل این است که در اولویت نبوده. بلکه به این دلیل است که آقایان اصلاح‌طلب ذی دخل در این ماجرا هستند. البته این به این معنی نیست که اصلاح‌طلبان بخصوص چهره‌های روشنفکری ایشان در این ماجرا دخیل بوده‌اند و دستشان آلوده است. بلکه به این معنی است که ورود به این ماجرا را به نفع خود نمی‌دانند و بلکه به ضرر خود می‌بینند و لذاست که از این ماجرا فرار می‌کنند.

«…آری، اجراکنندگان پست و دون‌پایه آن جنایت امروز در رأس قدرتند اما تصمیم‌گیران عالی‌مقام آن، کسانی که در اتخاذ آن تصمیم شریک بوده اند و حکم اجرای آنرا صادر کرده‌اند، برخی امروز هنوز زنده‌اند و از رهبران اصلاح‌طلبانند… آیت الله موسوی اردبیلی دستش تا مرفق به خون جوانان این کشور آلوده است و امروز آیت‌الله العظمای شماست… خانم حقیقت‌جو فراموش کرده‌اند که یکی از کسانی را که امروز دوستان اصلاح‌طلب ما جزو رهبران خود می‌دانند در آن زمان دادستان کل انقلاب بود. بله آقای موسوی خویینی‌ها را می‌گویم. …خانم حقیقت‌جو، شش سال پیش به دوستان اصلاح‌طلبم در ایران می‌گفتم و امروز به شما می‌گویم که رهبران شما خائن‌اند. رهبران شما آلوده تر از آنند که بتوانند ادعای اصلاح طلبی داشته باشند، حتی اگر بخواهند.»

وی پای خود را فراتر از اتهام زنی به مسئولین آن زمان گذاشته و به امام خمینی(ره) و یادگار ایشان نیز توهین می‌کند: «آن روزها خیلی‌ها می‌دانستند که هر چه تباهی و جنایت در این کشور اتفاق می‌افتد همه منویات آن پدر (خمینی) و آن پسر (سید احمد) است… دهه شصت، که دهه حاکمیت بلامنازع آن پدر و آن پسر بود را به جرأت باید تونل وحشت تاریخ معاصر ایران نامید.»

هراتی در بحبوحه فتنه ۸۸ با نگارش نامه‌ای در مورد زنده کردن نام امام توسط کروبی به او می‌گوید: «تو را به خدا نه در زنده کردن او و نه در زنده کردن “امام” نکوشید که این”امام” زنده شدنی نیست بلکه افیون مرگی است که طرفداران خود را به محاق نیستی می‌کشد.»

وی عصبانیت خود از صحبت‌های مهاجرانی را پنهان نمی‌کند و می‌نویسد: «سخنان اخیر آقای مهاجرانی که در آن فرموده بودند هر کس امام و روحانیت را قبول ندارد متعلق به جنبش سبز نیست، طاقت از کف ربود.»

هراتی با بیان اینکه مهدی کروبی و میرحسین موسوی را مصداق عالمان به قسط می‌داند می‌گوید : «اما جناب کروبی عزیز من دفاع شما و بخش عمده‌ای از دوستان اصلاح‌طلب از “امام خمینی” را نمی‌فهمم…. دهه شصت تونل وحشت تاریخ معاصر ایران بود. دهه‌ای که همه خشونت‌ها و جنایت‌ها و تحجرها و بدعت‌های غیر انسانی و ضد توحیدی و شرک‌آلود آن به نام “امام خمینی” در تاریخ ما ثبت و ضبط شده است و کسی را یارای پاک کردن آن از این تاریخ نیست.»

وی با شرک‌آلود خواندن حکم امام خمینی در خصوص ولایت فقیه گفته بود:  سال‌ها پیش از وقوع انقلاب اسلامی “حضرت امام” همه سخنان خود را در کتاب “ولایت فقیه” و فاجعه بارتر از آن در کتاب “کشف الاسرار” گفته بود. اما مگر در آن روزگار کسی جرات این را بخود می‌داد که آن اندیشه‌های سخیف را نقد کند؟

در برخی موارد توهین و اتهاماتی که هراتی به نظام جمهوری اسلامی وارد می‌کند، بیشتر شبیه تخیلات و داستان‌هایی است که در خارج از کشور طراحی و بدون آشنایی و شناخت از درون ایران مطرح می‌شود؛

در هر صورت جای این سؤال باقی است که چگونه چنین فردی که سوابق فعالیت‌هایش علیه نظام جمهوری اسلامی و بنیانگذار آن آشکار است می‌تواند در یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور که بسیاری از جوانان و دانشجویان در آنجا تحصیل می‌کنند، حکم بگیرد؟ بر اساس شواهد و اظهارات این شخص، وی باید به عنوان یکی از معاندین و ضدانقلاب‌های شناسنامه‌دار دستگیر و محکوم شود و معلوم نیست مسئولان دانشگاه آزاد با کدامین توجیه عقلانی چنین شخص معلوم‌الحالی را وارد دانشگاه آزاد کرده و به او مسؤولیت واگذار کرده است؟

*

طه هاشمی گفت: بنده از سوابق ایشان اطلاعی نداشتم و به عنوان فردی انقلابی و با سابقه در انقلاب معرفی شده است!

هاشمی همچنین بعد از شنیدن اهانت‌های هراتی به امام خمینی(ره) و دیگر انقلابیون گفت: من سر سوزنی از سوابق ایشان اطلاع نداشتم و کسانی که به من معرفی کردند چنین اطلاعاتی به من ندادند؛ انقلاب و امام خمینی(ره) از خطوط قرمز ما محسوب می‌شوند و اگر سوابق این فرد برای ما مسجل شود، هیچ تسامحی نداشته و وی را عزل خواهیم کرد، ما روی ارزش‌های خود هیچ تعارفی نداریم.

وی باردیگر بر عدم شناخت ایشان از قبل تأکید کرده و گفت: وقتی به من معرفی کردند، چد جلسه با ایشان درباره اسناد صحبت کردیم و به ظاهر انسان موجهی به نظر می‌رسید ولی از افرادی که وی را به من معرفی کردند بعید بوده است چنین شخصی را نامزد مسؤولیت کرده باشند!

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد گفت: ما باکسی عقد اخوت نبسته‌ایم و اگر به نتیجه قطعی برسیم به طور قطع برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا