سفارت ایران در تاجیکستان خبر BBC را تکذیب کرد

به گزارش بصیر :سفارت جمهوری اسلامی در تاجیکستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی خبر منتشر شده از سوی بنگاه خبری ˈبی بی سیˈ مبنی بر حل مشکل تلویزیون مشترک کشورهای فارسی زبان را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، بنگاه خبرپراکنی ˈبی بی سیˈ ۲۸ آوریل مصادف با هشتم اردیبهشت ماه جاری به نقل از یکی از اعضای سفارت ایران در تاجیکستان نوشته بود مشکلات مربوط به راه اندازی تلویزیون مشترک کشورهای فارسی زبان حل شده است.

در این بیانیه مطبوعاتی که رونوشت آن در اختیار دفتر ایرنا در دوشنبه قرار گرفت، آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد هیچگونه تماسی از سوی خبرنگاران پایگاه خبری بی بی سی با اعضای این سفارتخانه صورت نگرفته و انتشار چنین خبری که به نقل از یک مسوول سفارت ایران در این رسانه انتشار یافته نیز کذب محض است.

بیانیه می افزاید: متاسفانه برای چندمین بار است که بنگاه خبرپراکنی بی بی سی بدون هیچگونه تماسی با اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، اقدام به نشر اخبار کذب به نقل از این سفارت می کند.

یک منبع آگاه در باره وضعیت طرح راه اندازی تلویزیون مشترک کشورهای فارسی زبان به خبرنگار ایرنا گفت که تعیین تکلیف این طرح منوط به تصمیم گیری مسوولان متولی در پایتخت های سه کشور است.

موضوع تاسیس تلویزیون مشترک فارسی زبان به سال ۱۳۸۵ باز می گردد. در آن زمان، روسای جمهوری سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان از توافق خود برای تشکیل تلویزیون مشترک فارسی زبان در همان سال خبر دادند اما این طرح تاکنون به مرحله اجرا درنیامده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا