تبادل آتش میان نیروهای القاعده و ارتش یمن

به گزارش بصیر به نقل از  عرش نیوز،صدای انفجاری شدیدی از نزدیک ساختمان محل زندگی نیروهای امنیتی یمن در صنعا شندیه شده است هرچند تاکنون آماری از تلفات احتمالی این انفجار منتشر نشده است.

همچنین رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند که درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی با افراد مسلح در اطراف ساختمان دستگاه امنیتی روی داده است که طی این درگیری دو نفر از ماموران دولتی کشته شده‌اند.

المیادین خبر داد که نیروهای امنیتی خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری را بسته‌اند تا مانع از ورود شبه نظامیان به کاخ ریاست جمهوری شوند.

المنار نیز ژگزارش داد که افراد مسلح با نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن در میدان «المصباحی» درگیر شده‌اند که اخبار اولیه حاکی از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف است.

العربیه هم خبر داد که در اطراف کاخ ریاست جمهوری یمن و در خیابان «السبعین» انفجار روی داده و صدای تیراندازی از خیابان غربی منتهی به کاخ ریاست جمهوری شنیده می شود.

این درحالی است که پایگاه خبری پانوراما شرق الاوسط نیز خبر داد که ۵ نفر از نیروهای گارد ریاست جمهوری در درگیری با شبه نظامیان کشته شده‌اند.

همچنین امروز ژنرال «محمد ناصر احمد» وزیر دفاع یمن به همراه تعدادی از فرماندهان ارشد نظامی و سیاسی این کشور از جمله ژنرال «علی حسن الاحمدی» رئیس دستگاه اطلاعاتی و «عوض مجور العولقی» رئیس پلیس نظامی هدف سوء قصد قرار گرفتند ولی از این حمله جان سالم به دربردند.

ارتش یمن از ۱۵ روز قبل عملیات گسترده‌ای را در جنوب این کشور به اجرا درآورده تا بتواند مناطقی را که محل حضور شبه نظامیان القاعده ای در این کشور است تحت کنترل درآورد.

همزمان القاعده با صدور بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی وعده داد که از مقامات دولت یمن به دلیل همکاری با آمریکا در حملات هواپیماهای بدون سرنشین انتقام بگیرد.

القاعده در طی ماه‌های گذشته فعالیت خود را در یمن گسترش داده به طوری که عملاً بخش‌هایی از این کشور از کنترل دولت صنعا خارج شده است و دولت صنعا تلاش دارد با حمایت آمریکا و حملات مستمر هواپیماهای بدون سرنشین القاعده را مهار کند.

این درحالی است که سفارت آمریکا در هفته گذشته به طور غیر منتظره تعطیل شد و تمام فعالیت‌هایش در صنعا را به حال تعلیق درآورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا