اختصاصی/ فرماندار فریدونکنار مطرح کرد

دو هزار حلقه چاه غیر مجاز در فریدونکنار وجود دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبر بصیر، محمد حسین زاده در جلسه شورای کشاورزی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان ضمن تقدیر از نجف نژاد نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس به دلیل پیگیری های وی در امور کشاورزی و عمرانی این شهرستان، اظهار داشت: امیدواریم با یک برنامه ریزی و خرد جمعی بهینه و درست بتوانیم قدم های خوبی در عرصه کشاورزی در فریدونکنار برداریم.

وی تصریح کرد: زمانی که بارندگی زیاد است و در فصل پر آبی قرار داریم، به دلیل نبود فضایی مناسب و مهندسی درست با تجمع و آبگیری زمین های کشاورزی رو به رو هستیم و به دلیل آنکه در ته بند رودخانه هراز قرار داریم با مشکل روبرو خواهیم شد.

حسین زاده اذعان داشت: برنج یکی از برندهای معروف فریدونکنار است و زمین های کشاورزی در شهرستان معمولا در این فصل از سال با کم آبی روبرو خواهند شد امیدواریم بتوانیم این مشکلات را در سطح استانی و کشوری پیگیری و مرتفع کنیم.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: ۴۴ قطعه آب بندان در این شهرستان به مساحت ۵۹۴ هکتار وجود دارد، لایروبی مناسب در این آب بندانها صورت نپذیرفته و حدود ۷۵ درصد از ظرفیت آنها استفاده می شود و این در حالی است که آب بندان ها  ۱۰درصد نیاز آب کشاورزان را تامین می کنند.

حسین زاده عنوان داشت: ۲۱ حلقه چاه مجاز داریم که از این تعداد ۱۸ حلقه چاه در این شهرستان نیمه عمیق و عمیق است و حدود ۲ هزار حلقه چاه غیر مجاز داریم که در آن بحث های برق دار نمودن و بهره مندی از آن مشکل آفرین است.

وی ادامه داد: همچنین ۵ شاخه اصلی و ۶ شاخه فرعی رودخانه داریم که ۷۰ درصد آب زراعی فریدونکنار از این طریق تامین می شود.

فرماندار فریدونکنار خواستار مشارکت مردم در برطرف کردن این مشکل شد و اذعان داشت: ورود مردم در این امر می تواند نتایج خوب و مثبتی داشته باشد و نباید متظر دولت باشیم، چرا که زمان به ثمر نشاندن آن طولانی خواهد بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا