اختصاصی/ حمله شدید الحن رئیس شورای بخش دهفری به عدم مدیریت مسئولین

شمارش معکوس برای نابودی برنج در فریدونکنار آغاز شده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، عابد چکاوه در جلسه شورای کشاورزی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: اگر امروز به فکر کشاورز و برنج فریدونکنار نباشیم، در سالهای بعد باید مجلس ترحیم برای کشاورزی فریدونکنار برپا کنیم.

وی با بیان اینکه اگر برنج را از فریدونکنار برداریم نرخ بیکاری در این شهرستان به بیش از ۹۰ درصد می رسد، اذعان داشت: مشکلات در بخش کشاورزی در فریدونکنار بسیار زیاد است، سهمیه گازوئیل برای تیلر های کشاورزی نداریم و می گویند حتما باید از تراکتور استفاده کنیدف مگر می شود در زمین های با ابعاد کوچک از تراکتور استفاده کرد.

چکاوه خاطرنشان کرد: برنج ماه روشن در شب تاریک کشاورزی فریدونکنار می باشد، در این شهرستان شمارش معکوس برای نابودی این محصول استراتژیک آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در فصل نشا و برای هر نفر در هر روز باید مبلغ بین ۸۰ تا ۱۵۰ هزارتومان پرداخت می کردیم، عنوان داشت: هزینه ها بسیار سنگین و کمرشکن است، در زمان فروش اگر هزینه ها را جمع کنیم برای هر کیلوگرم برنج باید مبلغی نجومی پرداخت نمائیم.

رئیس شورای بخش فریدونکنار با انتقاد از عملکرد مسئولین از خدمات دهی به کشاورز، خاطرنشان کرد: همه ما از خدمت به مردم دم می زنیم، اما فاصله بین خدمت و خیانت یک تار مو است و فردا باید در محضر پیامبری که بر دستان کارگری بوسه زده بود پاسخگو باشید.

چکاوه در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به عدم مدیریت صحیح از آب بندان های فریدونکنار، اذعان داشت: آب بندان ها را به بخش خصوصی برای درآمدزایی روستای خود اجاره می دهیم و به فکر کشاورز و تامین آب کشاورزی نیستیم، بخش خصوصی با کمترین هزینه به دنبال دست یابی به بیشترین سود است و هیچ اساسنامه ای نیز در اجاره آب بندان ها وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیمه کشاورزی نیز به نعهدات خود عمل نمی کند، مردم و کشاورزان به این بیمه ها بی اعتمادند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا