اختصاصی/ 500 هکتار زمین کشاورزی به کدام گناه خشک شده اند

هشدار رئیس کمسیون کشاورزی شورای فریدونکنار به خشکی زمین های باقیمانده

به گزارش بصیر، سید هادی میرانی کناری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن اشاره به این مطلب اظهار داشت: بر اساس پیگیری های حجت الاسلام جلالی امام جمعه شهرستان، یخکشی مدیر کل آبیاری استان مازندران به فریدونکنار آمد و از زمین هایی که نبود آب موجب خشک شدن آنها شد دیدار به عمل آورد.

وی تصریح کرد: اقتصاد فریدونکنار از زمین های کشاورزی است که در حال خشک شدن هستند و اگر آب به این منطقه نرسد موجب می شود که اقتصاد این شهرستان فلج شود.

میرانی با اشاره به اینکه فریدونکنار زمینه های وسیع کشاورزی دارد گفت: ۳۵ درصد از آب هراز از دیر باز و با توجه به اسناد قبلی سهم حق آبه فریدونکنار است اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت توزیع آب، در منطقه میان محله و شرق با کم آبی روبرو هستیم، از طرفی آبدهی هراز در این دوره خوب است.

وی اذعان داشت: اگر تا چند روز آینده آب به زمین های کشاورزی نرسد با توجه به اینکه کشاورزان هزینه های سنگینی را در سال جاری انجام داده اند، صدمات جبران ناپذیری خواهند دید و امیدواریم این بازدید و دستورهای مدیر کل، حق آبه فریدونکنار که ساعت مقرری است را به طور صحیح به زمین های این شهرستان بدهند و در توزیع آن نظارت کاملی داشته باشند.

 

میرانی کناری یادآور شد: در فریدونکنار ۲هزار هکتار زمین کشاورزی شالیزاری وجود دارد که از ۹۰۰ هکتار منطقه شرق فریدونکنار ۴۰۰ هکتار در حال خشکسالی است که ۲۰۰ هکتار آن نیز خشک شده است، در میان محله نیز ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن در حال خشک شدن است که حتی یک قطره آب هم در آن زمینها موجود نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا