یکسان‌سازی کدهای مخابراتی در قزوین و همدان/ ۸ رقمی شدن شماره‌ها

به گزارش بصیر، علی سپهری راد، با اشاره به اجرای مصوبه یکسان سازی کدهای استانی در سراسر کشور که براساس تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به شرکت مخابرات ایران تکلیف شده است اظهار داشت: براساس این مصوبه باید تا شهریورماه امسال شماره های تلفن تمامی استانهای کشور، هم کد شود که با توجه به پیگیریهای انجام شده و رفع موارد فنی، پیش بینی می شود این تکلیف زودتر از موعد مقرر عملیاتی شود.

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه یکسان سازی کدهای مخابراتی تاکنون در استانهای سمنان و زنجان و نیز تهران، البزر، مرکزی و قم انجام شده است گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، روز ۳۱ اردیبهشت ما جاری، شهرستانهای استان قزوین هم‌کد می شوند و کد استان به ۰۲۸ تغییر می یابد.

وی ادامه داد: در همین حال و پس از اجرایی شدن طرح هم‌کدی در قزوین، اجرای این طرح در استان همدان در روز ۷ خردادماه در دستور کار قرار می گیرد.

سپهری راد گفت: با اجرایی شدن طرح هم‌کدی در همدان، کد مخابراتی این استان به ۰۸۱ تغییر می یابد و شماره های تمام استان، ۸ رقمی خواهد شد.

معاون شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: مخابرات مجاز است که در استانهایی که هم‌کدی را اجرایی کرده، کارکرد صورتحساب مشترکان را از زمان یکسان سازی کدها براساس نرخ های جدید یعنی به ازای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی ۳۰ ریال، هر دقیقه مکالمات ثابت به ثابت بین استانی ۳۳۰ ریال، هر دقیقه مکالمات تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار ۶۲۵ ریال و هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سیار اپراتورهای تلفن همراه ۶۲۵ ریال محاسبه کند.

وی گفت: مبلغ آبونمان ماهیانه خط تلفن ثابت در دو استان همدان و قزوین ۳۰۰ تومان و آبونمان متغییر آن براساس مبالغ کارکرد ماهیانه خط تلفن از ۲۰۰ تا ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

 

منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا