پارک ارم در حادثه شهربازی مقصر شناخته نشد/ هزینه درمان مصدومان پرداخت می‌شود

به گزارش بصیر به نقل از  فارس، ایرج جهانگیر در نشست خبری که در محل پارک ارم تهران برگزار شد در خصوص حادثه ۱۸ اردیبهشت گفت: دادن اطلاعات به مردم حق آنها است و وظیفه شما خبرنگاران این است که حتی اگر این حقیقت تلخ باشد آن را به گوش مردم برسانید.

وی ادامه داد: بنده نیز در مورد این حادثه تلخ مصاحبه‌های زیادی را انجام دادم چون اعتقاد دارم مسئول باید پاسخگو باشد و البته این پاسخگویی باید بدون شعارزدگی باشد.

مدیرعامل شرکت ارم سبز با بیان اینکه هم اکنون مهم‌ترین مساله سلامتی این سه دختر جوان است افزود: من و همکارانم در شرایط کنونی به هیچ چیز جز سلامتی این افراد فکر نمی‌کنیم و در تمام زمینه‌ها همراه آنها و خانواده آنها خواهیم بود و همه هزینه‌ها را پرداخت خواهیم کرد.

جهانگیر اظهار داشت: هم اکنون مصدومان این حادثه در بهترین بیمارستان‌های تهران که به انتخاب والدین آنها بوده است بستری شده‌اند و کارهای لازم و اعمال جراحی لازم برای آنها در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: من بر خود و همکارانم وظیفه می‌دانم تا زمان مشخص شدن مقصر این حادثه به وضعیت این افراد رسیدگی کامل داشته باشم و تا زمانی که لازم باشد در کنار آنها خواهم بود.

وی با اشاره به جلساتی که برای بررسی این حادثه برگزار شده است گفت: دوشنبه هفته جاری ساعت ۹ تا ۱۲ در دفتر مرکزی استاندارد ملی ایران جلسه‌ای را با حضور مهندسان فنی و چند شرکت بازرسی و کارشناسان استاندار داشتیم.

مدیرعامل شرکت ارم سبز افزود: نتیجه این جلسه باید از طرف استاندارد اعلام شود ولی چیزی که به صورت شفاهی در ان جلسه مطرح شد این بود که پارک ارم مقصر اصلی شناخته نشده است ولی اینکه چه کسی مقصر است را اجازه دهید خود استاندارد اعلام کند.

جهانگیر با اشاره به اظهارنظرهایی که اعضای شورای شهر تهران در خصوص این حادثه داشتند تصریح کرد: ما درخواست کردیم تا یک مسئول از شورای شهر به مجموعه ارم سبز بیاید و ما جلساتی را با وی داشته باشیم که خوشبختانه خانم معصومه آباد رئیس کمیسیون ایمنی شهر همراه با سه کارشناس زبده خود به مجموعه آمدند.

جهانگیر ادامه داد: ما جلسه‌ای را با خانم آباد داشتیم و تمام مستندات و شواهد نیز در آن جلسه حضور داشتند و نتیجه کار کارشناسی شورای شهر به نقل از خانم آباد این بود که در بررسی‌‌های شورای شهر نیز پارک ارم مقصر شناخته نشده است.

جهانگیر ادامه داد: در هر زمان هر ارگانی که بخواهد بنده پاسخگوی سوالات آنها خواهم بود اما در خصوص مقصر اصلی شورای شهر و استاندارد ملی باید مقصر را اعلام کنند.

وی با اشاره به مطالب منتشر شده در بسیاری از رسانه‌ها مبنی بر اینکه کلیه دستگاه‌های ارم سبز فرسوده است گفت: این موضوع کذب محض است و اینکه تمام وسایل فاقد ایمنی لازم باشند را قبول نداریم و متاسفانه در برخی از رسانه‌ها اخبار به اشتباه درج شده بود که این حادثه در مورد دستگاه ترن هوایی بوده است اما تاکنون ترن هوایی هیچ حادثه‌ای را نداشته است و دستگاهی که حادثه برای آن ایجاد شده دستگاه موش دیوانه است که تنها دو ماه کار کرده بود.

مدیرعامل شرکت ارم سبز خاطرنشان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد دستگاه‌های بزرگ و پرهیجان پارک ارم نو هستند و قبل از نصب هر دستگاهی پروسه‌ای را باید طی کند که شامل تهیه طرح توجیهی اقتصادی و ارائه آن به اداره استاندارد ملی ایران است.

جهانگیر ادامه داد: در اداره استاندارد ملی ایران محاسبات، نقشه‌ها و مواد تشکیل دهنده ستگاه‌ها بررسی می‌شود و سپس اجازه ساخت به آنها داده می‌شود و در مراحل ساخت نیز کارشناسان و بازرسان در طی چند مرحله از مراحل ساخت و نصب و محل پی ریزی بازرسی می‌کنند و سپس گواهی بهره‌برداری صادر می‌شود.

جهانگیر با بیان اینکه سیستم ارم سبز قوی‌ترین واحد فنی شهر بازی‌ها را دارد گفت: ارم سبز قدیمی‌ترین شهر بازی ایران است و مدیر و معاون فنی توسعه ارم سبز همگی دارای تخصص بالا هستند و بالغ بر ۲۰ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. بنابراین من اجازه نمی‌دهم این واحد زیر سوال برود.

وی افزود: اگر حوادثی که در دیگر شهربازی‌ها رخ داده است را با شهربازی ارم سبز مقایسه کنید متوجه می‌شوید که واحدی که سالیانه ۵ میلیون نفر به آن وارد می‌شوند در مقایسه با دیگر شهربازی‌ها از نظر فنی وامنیت در چه مرحله‌ای است.

تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه از زبان مدیر عامل پارک ارم

جهانگیر در خصوص آخرین وضعیت دختران جوان مصدوم شده در این حادثه گفت: مونا یوسفی که به دلیل شکستگی دنده و پاره شدن ریه‌ها تحت عمل جراحی قرار گرفته بود خوشبختانه عمل با موفقیت انجام شده و هم اکنون در بخش ICU بستری است و امروز یا فردا به بخش منتقل می‌شود.

مدیر عامل شرکت ارم سبز درخصوص آخرین وضعیت نگار قربانی یکی دیگر از مصدومان این حادثه گفت: وی به دلیل شکستگی مهره گردن تحت عمل جراحی قرار گرفت که خوشبختانه به نخاع وی هیچ آسیبی وارد نشده است و حتی پرده نخاعی نیز آسیب ندیده است و هم اکنون در بخش ICU بستری است و تا یکی دو روز دیگر به بخش منتقل می‌شود.

جهانگیر ادامه داد: رکسانا فرهی نیز بدون عمل جراحی و با مراقبت‌های ویژه هم اکنون در داخل بخش است و دو نفر از مدیران میانی شرکت ارم سبز مامور شده‌اند تا در کنار این خانواده‌ها باشند و تا هر زمان که لازم باشد به آنها خدمات لازم را ارائه دهند.

هر کسی که وارد مجموعه ارم سبز می‌شود بیمه است

مدیرعامل مجموعه ارم سبز در خصوص ارائه خدمات بیمه‌ای به مراجعه کنندگان این پارک گفت: هر فردی که از در شرکت ارم سبز وارد مجموعه شود تا زمانی که از مجموعه خارج شود بیمه است و کل مجموعه و تمام دستگاه‌ها بیمه مسئولیت دارند.

جهانگیر ادامه داد: من به خاطر این حادثه از خانواده این عزیزان و از ملت شریف و بخشنده عذرخواهی می‌کنم و به عنوان یک مدیر تا زمانی که در این مسند باشم سعی می‌کنم دیگر هیچ اتفاقی نیفتد.

جهانگیر در خصوص علت وقوع این رویداد گفت: نباید در این موضوع من پاسخگو باشم اما به دلیل طرح سوال در این جلسه سعی می‌کنم تا حدودی به این سوال پاسخ دهم.

وی افزود: ارابه از دو قسمت تشکیل شده است چرخ‌های روی ریل که به هیچ عنوان از ریل خارج نمی‌شوند و شفتی که کالسکه را به ارابه وصل می‌کند که این شفت ۹ سانتی‌متر قطر دارد که متاسفانه مانند کالباس برش خورده بود و اگر این افراد کمربند نمی‌بستند و یا به هر دلیلی کمربند و گارد باز می‌شد بنده باید پاسخگو می‌بودم. اما هم اکنون سازنده این دستگاه باید پاسخگو باشد.

بازرسی دوباره دستگاه‌های ارم سبز از فردا صبح

جهانگیر ادامه داد از طرف اداره استاندارد ملی ایران شرکت کنترل کیفیت ایران از فردا صبح دستگاه‌ها را به صورت دقیق بازرسی می‌کنند و هر روز یک دستگاه باز و بررسی می‌شود که در صورت تایید به آنها تاییدیه داده می‌شود.

پارک ارم باز است و  ایمنی دستگاه‌های روشن تایید شده است

مدیرعامل شرکت ارم سبز با بیان اینکه پارک ارم همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد گفت: تمام دستگاه‌هایی که روشن هستند ایمنی آنها تایید شده است و پارک ارم امروز نیز باز است.

وی ادامه داد: نباید به خاطر یک دستگاه کل مجموعه را زیرسوال برد و اظهار نظرهایی مانند پلمپ شدن کل مجموعه پارک ارم را که ۸۰ هکتار است قبول ندارم.

وی افزود: بیش از ۱۴۰۰ نفر از این مجموعه نان‌آور خانواده هستند و نباید با چنین اظهارنظرهایی زحمات این افراد را زیرسوال برد. مجموعه ارم سبز باز است ولی از این پس با دقت عمل بیشتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

طرح جامع پارک ارم نیازمند هزینه زیاد و زمان طولانی است

مدیرعامل شرکت ارم سبز در خصوص طرح جامع پارک ارم گفت زیرساخت‌های این طرح هم اکنون در حال انجام است اما هزینه سنگین و زمان زیادی نیاز دارد که در توان من تنها نیست. هم اکنون یک سال و نیم است که این طرح به تصویب رسیده است و ما در این مدت درگیر مسائلی مانند تحریم بودیم.

وی افزود: در این ۴ سال که بنده به این سمت منصوب شده‌ام نزدیک به ۱۶ دستگاه جدید وارد مجموعه شده است و ۶ دستگاه نیز جمع‌آوری شده که دستگاه مه نورد ، آلفا جت و هلی‌کوپتر از جمله این دستگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که مدت زیادی از عمر آنها می‌گذرد و هم‌اکنون قدیمی شده‌اند مانند ترن هوایی هر چند سال یکبار نو سازی می‌شوند به عنوان مثال ترن هوایی در سال ۹۱ با ۲۳۵ میلیون تومان هزینه نوسازی شد تا دوباره از استاندارد مجوز فعالیت دریافت کرد.

جهانگیر افزود: بعد از حادثه اخیر از سوی ریاست کل بنیاد مستضعفان تاکید شده است تا سرعت تعویض دستگاه‌ها را افزایش دهیم.

جهانگیر همچنین با انتقاد از اینکه متاسفانه افرادی که فاقد تخصص لازم هستند با اظهار نظرهای غیرکارشناسی خود مسیر را سخت می‌کنند گفت: بهتر است اجازه دهیم روند تحقیقات طی شود و خارج از این روند اظهارنظری نداشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا