اختصاصی/ رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار در گفتگو با بصیر

عملکرد این جمعیت در هفته هلال را تشریح کرد

DSCF8556

به گزارش بصیر، هادی شفیع زاده کناری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت، هفته هلال نام گرفته بود، اظهار داشت: در اولین روز هفته نمایشگاه عکس و تجهیزات هلال با نام شهید محمود رسولی در مقابل جمعیت هلال احمر برگزار گردید.

شفیع زاده از حضور پرسنل، اعضای داوطلب، جوانان و امدادگران در نماز سیاسی عبادی جمعه خبر داد و عنوان داشت: از همکارمان که سالهای متمادی در روز جمعه و در چادر امداد به نمازگزاران خدمات دهی رایگان دارد تجلیل شد، همچنین ویزیت رایگان، توزیع بروشور هلال و فراخوان جذب عمومی نیز در این هفته صورت پذیرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار از ویزیت رایگان در روز یکشنبه و در مسجد امام جعفر صادق (ع) پس از نماز مغرب و عشاء خبر داد و خاطرنشان کرد: در روز جمعه چادری برای آموزش کمک های اولیه رایگان در مصلی برپا گردید و نکات آموزشی در آن ارائه گردید.

وی تصریح کرد: نشست صمیمی رئیس با اعضای جمعیت در تاریخ ۲۱ اردیبهشت برگزار گردید و اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در تاریخ ۲۲ اردیبهشت در داخل جمعیت مسابقه امدادی برگزار و با حضور پرسنل، اعضای داوطلب، جوانان و امدادگران جهت اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کردیم.

شفیع زاده از عیادت بیماران سرطانی بیمارستان شهید رجایی بابلسر در روز سه شنبه خبر داد و گفت: آموزش همگانی توسط مربیان، ویژه متقاضیان در روز چهارشنبه برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار تصریح کرد: از دیگر برنامه های جانبی جمعیت هلال احمر فریدونکنار در این هفته می توان از رژه موتوری و آموزش رایگان در مدارس شهرستان نام برد.

شفیع زاده در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: جمعیت هلال احمر در حوزه های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و در بخش درمان نیز در رابطه با واکسن مننژیت برای حجاج بیت الله الحرام و عتبات عالیات فعالیت دارد.

سیاست هر خانه یک امدادگر در جمعیت هلال احمر

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران جز نقاط حادثه خبز جهان است و مازندران نیز در کشور جز گروه استان های بلاخیز قرار دارد موظفیم که همواره آماده باشیم و سیاست هر خانه یک امدادگر را در خانه های مردم اجرا کنیم و در اینجا از همه شهروندان تقاضامندیم با توجه به اینکه آموزش امداد و کمک های اولیه به صورت رایگان عرضه می شود و مربیان امداد و نجات بدون هیچگونه چشمداشتی این نکات را آموزش می دهند می توانند به این اماکن آموزش مراجعه کنند.

پیشانی جمعیت هلال احمر امداد و نجات است

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار با بیان اینکه پیشانی چمعیت هلال احمر امداد و نجات است، گفت: مهمترین ماموریت ما بیشتر در محور امداد و حوادث مترقبه است، در این چند سال اخیر در زلزله ها و سیل های متفاوت و بلاهایی که مردم کشور با آن مواجه شدند انجام وظیفه کردیم و هدف ما این است که مردم را با بحران، کمک های اولیه و حوادث غیرمترقبه آشنا کنیم تا در روز بحرانی با آشنایی آنان نسبت به این موضوعات مشکلات کمتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح دریا و حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در سواحل گفت: هلال احمر با شروع طرح دریا با اکیپ امدادی در مکان تعبیه شده با یک خودروی آمبولانس، تجهیزات امدادی و امدادگران با تجربه در آنجا حضور می یابند تا در شرایط حساس اقدام لازم را به عمل آورند.

وی افزود: همچنین در طرح دریا توزیع بروشور نکات هشدار دهنده، آموزش دریا و مسائل ایمنی را نیز در دستور کار داریم، در کنار کانکس امدادی چادر راهنمایان طرح دریا را خواهیم داشت، جلیقه های نجات را نیز در آن چادر داریم و به صورت امانی و رایگان در اختیار مهمانان و مسافرین قرار خواهیم داد.

پایگاه دریایی هلال احمر فریدونکنار بلاتکلیف است

شفیع زاده در ادامه با بیان اینکه اتوبوس دریایی جز سیاست های پایگاه دریایی ماست، عنوان داشت: پایگاه دریایی جمعیت هلال احمر فریدونکنار در حال حاضر به دلیل نداشتن زمین بلاتکلیف است و ما به دنبال آن هستیم تا مسئولین یک زمین شهری را به آن اختصاص دهند تا این پایگاه را برای همیشه در اینجا تثبیت کنیم چرا که لازمه امکاناتی چون جت اسکی و اتوبوس دریایی مشخص شدن جایگاه پایگاه دریایی است و البته جلسات متعددی با اعضای شورای شهر، شورای اجرایی هلال احمر، شهردار و فرماندار فریدونکنار داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه همه ساله ما در ورودی شهرچادر راهنمایی مسافرین نوروزی را برپا می کنیم تا مسافرانی که به شهر می آیند به ما مراجعه می کنند، گفت: راهنمایان مسافرین نوروزی باید در مدخل ورودی هر شهر مستقر باشند تا مسافر نوروزی را نسبت به امکانات، مکان های مذهبی، مکانهای تفریحی، هتل و متل هدایت و راهنمایی کند.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار  همچنین با اشاره به برف زمستان گذشته در این شهرستان و استان مازندران، اظهار داشت: هلال احمر در برف ۱۰ روزه سال قبل و در ساعات اولیه تعدادی از راه های مسدود شده شهری و روستایی را گشود، همچنین در یکی از روستاهای شهرستان مطلع شدیم بانوی بارداری باید وضع حمل می کرد، شرایط جاده مساعد نبود و امکانات نیز در آن روستا برای وضع حمل آن خانم باردار مهیا نبود، بنابراین وارد عمل شدیم و در یک عملیات به موقع شرایط را مساعد کردیم و آن خانم به بیمارستان رسید و به سلامت نوزاد خود را به دنیا آورد.

وی ادامه داد: همچنین تیمی به غرب استان و تنکابن اعزام شدند و در امور بحرانی و روزهای سخت آن شهرستان در امدارسانی سهیم شدند.

شفیع زاده در پایان خاطر نشان کرد: از همه مسئولین شهری، شورای اجرایی هلال احمر، مدیر عامل هلال احمر استان مهندی مهدی ولی پور، از پرسنل، امدادگران و نجاتگران هلال احمر، اعضای داوطلب، خیرین و همه کسانیکه در ادوار مختلف حامیما بودند تقدیر و تشکر می کنم.

حضور رئیس، پرسنل، و شورای اجرایی هلال احمر در گلزار شهدای فریدونکنار

همزمان با هفته گرامیداشت هلال احمر، رئیس، پرسنل و شورای اجرایی جمعیت هلال احمر فریدونکنار با حضور در گلزار شهدای تکیه معصوم زاده فریدونکنار ضمن غبارروبی مزار شهدا و اهدا گل، با آرمانهای الهی آنان تجدید میثاق کردند.

هادی شفیع زاده کناری رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار در این خصوص اظهار داشت: ما هر چه داریم مرهون و مدیون خون پاک شهداست و تکریم و پاسداشت مقام شامخ آنان از وظایف همه ماست.

وی افزود: ما ضمن حضور در گلزار و گرامیداشت یاد و نام شهید گرانقدر جمعیت هلال احمر شهرستان شهید محمود رسولی کناری و تجدید میثاق با شهدا سعی می کنیم همواره ادامه دهنده راه متعالی آنان باشیم.

دیدار با امام جمعه شهرستان حجت الاسلام سید محمود جلالی

همچنین در این هفته رئیس، پرسنل و شورای اجرایی جمعیت هلال احمر فریدونکنار با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی در این دیدار ضمن تبریک هفته هلال احمر، گفت: کار شما اگر برای خدا باشد مهجور نمی ماند.

وی تصریح کرد: مجموعه هلال احمر یک مجموعه خدمتگزار است، در حوادث طبیعی، سیل و زلزله و شزایط گوناگون این خدمتگزاران در خدمت رسانی پیش قدم اند.

امام جمعه فریدونکنار اذعان داشت: در اعیاد و مناسبت ها، در ماه های مبارک رجب و رمضان و ایام نوروز به مردم و مسافرین خدمت رسانی می کنند و حضور آنها در طرح دریا بسیار پررنگ و ملموس است.

همچنین در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر نیز از اهداکننده زمین جمعیت این شهرستان مرحوم رجب اسدی، شهید این جمعیت شهید محمود رسولی، مرحوم صادقی فر رئیس سابق هلال احمر و مرحوم محمود مالایی که طی سالیان متمادی خدمات شایانی داشته اند به نیکی یاد کرد و نامشان را گرامی داشت.

 

گفتگو: ابوالقاسم فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا