مدیرکل راه آهن شمال خبر داد

ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز راه آهن شمال

به گزارش بصیر،  به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال، یوسف گران پاشا در حاشیه بازدید از محورهای راه آهن شمال اظهار کرد: در بیشتر مناطق و ایستگاه های راه آهن شمال شرایط خاص جغرافیایی نظیر جنگل و کوهستان قرار دارد و علاوه بر آن وجود گذرگاه های  فراوان در مناطق پر تردد موجب می شود که همواره اهمیت خاصی در زمینه ایمنی قائل باشیم.

وی با اشاره به وضع موجود خط ریلی در راه آهن شمال گفت: در حال  حاضر یکی از اولویت های کاری راه آهن شمال  ساماندهی گذرگاه ها در مناطق پر تردد است.

گران پاشا گفت: بازدید کمیسیون عالی سوانح راه آهن به دلیل اهمیت مسائل ایمنی عموماً به صورت دوره ای و مستمر از تمامی نواحی راه آهن انجام می شود و این کمیسیون از ایستگاه ها، خطوط ریلی، تخلیه وبارگیری واگن ها، تا سیسات جانبی و دیگر موارد دخیل در امر سیر وحرکت و حمل و نقل ریلی بازدید می کنند.

مدیر کل راه آهن شمال افزود: یکی از تصمیمات اثر گذار این بازدید که همواره از سوی راه آهن شمال پیگیری می شود تاکید بر ادامه انجام بازسازی اساسی خط آهن از بندرگز تا گرگان بوده که در صورت واگذاری اعتبارات لازم در اسرع وقت انجام خواهد شد.

سیروس جمشیدی، رئیس گروه نظارت بر ایمنی شبکه راه آهن شمال گفت: بازدید این کمیسیون در جهت بالا بردن  ضریب ایمنی حمل و نقل ریلی است.

وی افزود: در این بازدیدها سعی می شود تا از سلامت و استاندارد بودن ادوات و تجهیزات ریلی نظیر خط ، سوزن ریل ها، دستگاه های ارتباطی نظیر دستگاه میله راهنما، بی سیم، مقررات اعزام قطارها، بررسی سیر قطارها و گراف روزانه اطمینان حاصل شود.

جمشیدی گفت: هدف نهایی بازدید کمیسیون عالی سوانح راه آهن، حفظ جایگاه اعتماد عمومی جامعه نسبت به حمل و نقل ریلی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا