اختصاصی/ حجت الاسلام جلالی در خطبه های امروز نماز جمعه فریدونکنار

تحیر رسانه بیگانه از فتح خرمشهر/ با کارهای غیراخلاقی در تضاد با بعثت عمل نکنید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت السلام سید محمود جلالی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر آنچنان غرور آفرین بود که تمامی رسانه های خارجی و رادیوهای بیگانه تا ۲۴ ساعت سکوت کرده بودند و در تحیر این فتح به سر می بردند.

وی تصریح کرد: در آن زمان در تحریم های اقتصادی، فنی و نظامی بودیم اما توانستیم خرمشهر را فتح کنیم و بسیاری از نیروهای دشمن را به اسارت بگریم.

امام جمعه فریدونکنار اذعان داشت: این حرکت بزرگ رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر به گونه ای بود که به دشمن فهماند برای همیشه باید تلخی این شکست را در کام خود بچشد.

وی تاکید کرد: این روز بزرگ باید در خاطره ها ضبط و ثبت شود و وقایع، حوادث و رشادت های رزمندگان برای نسل های سوم و چهارم انقلاب تبیین شود تا بدانند این کشور چه عزت و احترامی دارد.

جلالی در ادامه با بیان اینکه این عزت ها را به سختی و در شرایط دشوار بدست آوردیم، عنوان داشت: بعضی ها به سادگی می خواهند به دنبال سفره آماده بگردند و لقمه های حاضر را ببلعند، برای شکم و دنیا ارزش و شخصیت خود را زیر سوال می برند و بدین صورت دنیا و آخرت خود را نابود می سازند.

امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: این ارزش ها به سختی بدست آمده است و ما هرگز زیر بار قراردادهای یکطرفه و زورگویانه نمی رویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دموکراسی آمریکایی اشاره و خاطرنشان کرد: در مصر به دنبال برگزاری انتخابات نمایشی هستند، اعلام کردند که السیسی در مصر قبل از انتخابات ۹۰ درصد رای گرفته است و در اوکراین نیز همچنان درگیری وجود دارد.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: اما در سوریه با وجود اینکه بارها اعلام شده است که انتخابات آزاد برگزار خواهد شد و بشار اسد نیز یکی از کاندیداها است به وحشت افتاده اند و از همین حالا دم از تخلف و قبول نداشتن نتایج انتخابات می زنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۷ رجب روز مبعث پیامبر اکرم، اظهار داشت: پیغمبر اسلام(ص) یک نعمت الهی برای راهنمایی انسانهاست و بزرگترین نعمت از سوی پروردگار به بشریت می باشند، همه ما موظفیم این روز را گرامی بداریم و از کارهای لهو و لعب دوری کنیم.

جلالی ادامه داد: متاسفانه عده ای در روز مبعث از وسایل موسیقی و ارگ استفاده می کنند، اما باید بدانند اهل بیت(ع) موسیقی را قبول ندارند، با پول خود زمینه گناه را فراهم نکنید که دو بار ضرر خواهید کرد، هم پولتان هزینه می شود و هم آخرت را از دست می دهید.

 

وی تاکید کرد: در این جشن ها به دنبال نشر اهداف بعثت باشید، یکی از اهداف رسالت پیامبر اقامه عدل و عدالت و در عرصه فردی تزکیه نفس و تهذیب اخلاق بوده است، اینها را تشریح کنید نه اینکه با کارهای غیر اخلاقی در تضاد با بعثت عمل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا