مونته‌نگرو با چهار بازیکن جدید مقابل ایران/ کی‌روش و جدال با باشگاه‌های داخلی

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری مهر، تیم فوتبال ایران روز دوشنبه در راستای آماده سازی برای رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با مونته نگرو دیدار می‌کند. کارلوس کی‌روش که در جام جهانی ۲۰۱۰ سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال بود ایران را به عنوان صدرنشین به رقابتهای جام جهانی سوق داد اما آزمون دشوارتری در انتظار تیم ملی است.

تیم ایران در گروه F با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است. مردان کی‌روش با یک چالش بزرگ مواجه‌اند تا یک پیروزی دیگر به تک پیروزی خود در رقابتهای جام جهانی اضافه کنند. ایران نخستین پیروزی خود در این رقابتها را در سال ۱۹۹۸ مقابل آمریکا به دست آورد. این دیدار تحت تاثیر روابط تیره بین دو کشور به لحاظ سیاسی قرار گرفته بود.

در گزارش که بر روی خروجی soccerway قرار گرفته، آمده است: جنگ و ستیز، بر آماده‌سازی تیم ملی ایران سایه افکنده و این بار اختلاف نظر بین فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های داخلی است. تیم ایران اردویی تدارکانی در آفریقای جنوبی برپا کرد که این اردو مصادف شد با بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا که چندین باشگاه ایرانی در این رقابتها حضور داشتند و بعضی از آنها بازیکنان خود را برای حضور در این مسابقات آزاد نکردند.

این موضوع به طور چشمگیر مانع برنامه آماده سازی تیم ملی شد و روند پیشرفت طبق آنچه کی‌روش مد نظر داشت، پیش نرفت.

ایران همزمان با راهیابی به رقابتهای جام جهانی، همچنین با صدرنشینی گروه B به رقابتهای جام ملت‌های آسیا هم راه پیدا کرده است. جواد نکونام، هافبک تیم ملی ایران، نقش بسزایی در موفقیت ایران بازی کرده است و چهار بار در رقابتهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا گل زده است و در ۱۴ بازی مقدماتی جام جهانی هم شش بار پایش به گلزنی باز شده است.

در حالیکه اکثریت تیم ملی ایران متشکل از نفرات داخلی فوتبال ایران است، برخی نام‌های شناخته شده هستند که کی‌روش آنها را از بیرون از ایران به تیم ملی دعوت کرده است. دانیل داوری، دروازه بان تیم اینتراخت برانشوایگ و اشکان دژآگه، هافبک فولام، از این دست از بازیکنان هستند.

مونته نگرو در رقابتهای مقدماتی جام جهانی موفق به اخذ جواز صعود نشد. در گروه H مقدماتی یوفا، انگلستان اول شد و اوکراین به پلی آف رفت. مونته نگرو در بازی دوستانه با غنا با پنالتی دقیقه نخست دژان دامیانوویچ موفق به شکست این تیم شد البته روز جمعه در بازی دوستانه با اسلواکی با دو گل شکست خورد.

برانکو برنوویچ، مربی تیم فوتبال مونته نگرو، برای بازی با اسلواکی و ایران چهار بازیکن تازه وارد را به تیمش دعوت کرده است. این بازیکنان عبارتند از “دانیل پتکوویچ”، “ساسا بالیچ”، “دارکو زوریچ” و “میروژ یووانوویچ”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا