اعتمادسازی ایران غرب را گستاخ‌تر کرده است/ روند داده‌ها و ستانده‌ها در مذاکرات، روندی معقول باشد

به گزارش بصیر:محمدمهدی رمضان زاده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، درباره ادعای ۲۳ سناتور آمریکا در نامه به اوباما مبنی بر اینکه از زمان روی کار آمدن روحانی، بحث حقوق بشر در ایران وخیم‌تر شده است، گفت: جمهوری اسلامی در راستای اعتمادسازی غرب گام برمی‌دارد، اما این باعث شده که غربی‌ها گستاخ‌تر شده و جلوتر بیایند، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند ابتکار در دیپلماسی قابل تقدیر است، اما مسئولان مراقب باشند تا روند مطالبه گری غرب مانند سال ۸۲ تکرار نشود.
 

وی در ادامه افزود: غربی‌ها در عمل به تعهدات صادق نیستند؛ آنها در گفتار پای میز مذاکره چیز دیگری می‌گویند، اما در عمل به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که متناقض با تعهدات است.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در میان دولت و کنگره آمریکا و همچنین سناتورهای آمریکایی تناقض وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا پای میز مذاکرات صحبت‌هایی را می‌کند که از سوی کنگره، سناتورها و سیاستمداران آمریکایی حمایت نمی‌شود. این دوگانگی در رفتار مسئولان آمریکا نشان‌دهنده این است که مسئولان ما باید هوشیارتر باشند و در عرصه دیپلماسی دچار عقب‌گرد نشوند.
 
رمضان زاده با اشاره به اینکه دولت مراقب باشد که چه چیزی را روی میز مذاکره می‌گذارد و چه چیزی را از روی میز مذاکره دریافت می‌کند، تصریح کرد: باید روند داده‌ها و گرفته‌ها در مذاکرات، معقول باشد و این‌گونه نباشد که هر آن چیزی را که داریم روی میز بگذاریم؛ زیرا این باعث می‌شود که در مراحل بعدی موضوعاتی مانند حقوق بشر و یا موشک‌های بالستیک را به میان می‌کشند که حرف‌های کاملاً بیهوده‌ای است، اما وقتی دولت ما در مرحله اول چیزهای بزرگی را روی میز گذاشته، پس مشخص است که غرب در مراحل بعدی خواسته‌های بیشتر و گستاخانه‌تری را مطرح خواهد کرد.
 

وی در پایان اظهار کرد: این‌گونه عملکرد باعث می‌شود که پارلمان اروپا از حقوق همجنس‌بازان در ایران و یا نبود حقوق بشر در کشور ما سخن به میان آورد و یا موضوع موشک‌ها که یک بحث دفاعی است و کشور بدون عامل دفاعی آسیب‌پذیر می‌شود را مطرح ‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا