اختصاصی/ در سال فرهنگ و در فریدونکنار

دیوارهایی که به جای فرهنگ نریختن زباله را تبلیغ می کنند

به گزارش بصیر، زباله موضوعی است که در چند سال گذشته به عنوان یکی از معضلات اصلی شهرها و روستاهای کشور مطرح است و نوع برخورد با این مهم نیز هر ساله در حال تغییر است.

مجموعه موادی که هم می توان از آن به عنوان یک ثروت و هم به عنوان یک مخرب زیست محیطی نام برد، مخربی که زندگی مردم را مختل می کند و آثار جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

این طلای کثیف که در کشوری چون سوئد خریدار دارد و به آن به عنوان یک محصول وارداتی می نگرند در برخی کشورها چون ایران دردسر ساز است و مشکلات زیادی را می آفریند.

نبود یک مکانیسم صحیح در جمع آوری و بازیافت زباله، مهمترین علت عدم موفقیت استفاده بهینه از این سرمایه است و بحث را به جایی رسانده که جلسات بسیار مهم استانی و کشوری برای حل این موضوع برگزار می شود.

نحوه برخورد با این موضوع نیز در کشور و در شهرهای متفاوت به شیوه های گوناگون است، در شهرفریدونکنار معمولا هر روز برای جمع آوری زباله اقدام می شود و به دلیل کثرت مکان های جمع آوری زباله ها یعنی کوچه ها و خیابان های زیاد ممکن است که مامورین شهرداری در هر محل هفته ای دو تا سه بار حاضر شوند.

در این بین آنچه نگاه ما را به خود معطوف کرده دیوار نوشته ایی است که نریختن زباله را تبلیغ می کنند، در حالیکه مقام معظم رهبری امسال را به فرهنگ نامگذاری کره است و دیوارها هم برای تبلیغات فرهنگی جانمایی خوبی دارد همچنان فرهنگ نریختن زباله در این شهر به خوبی جا نیفتاده و صاحبان منازل مسکونی با دست نوشته هایی از مردم می خواهند در محل زندگی آنان زباله نریزند.

IMAG0182

اینگونه دست نوشته ها در مکانهای مسکونی و جاهایی که در اطراف آن منازل، زمین های خالی وجود دارد بیشتر به چشم می آید.

IMAG0180

 بوی بد، جمع شدن حشرات، تولید شیرابه های سمی و خطرناک و صدها مشکل دیگر نتیجه دپو و جمع آوری غیر بهداشتی زباله خواهد بود که برای آن سکنه غیر قابل تحمل است.

IMAG0184

 

آنچه که حائز اهمیت می باشد این است که چه خوب می شود همه ما فرهنگ نریختن زباله را به خوبی بیاموزیم تا علاوه بر رعایت حق الناس که باید در آخرت نیز پاسخگو باشیم زندگی خوبی برای خود و دیگران رقم بزنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا