هشدار اردوغان به «پ‌ک‌ک»

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری فارس: به نقل از روزنامه «تودی زمان»، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه روز سه‌شنبه گروهک «پ‌ک‌ک» را به اقدام نظامی در صورت امتناع از آزادی افرادی که به تازگی به گروگان گرفته شده‌اند، تهدید کرد.

دولت ترکیه تاکنون برای جلوگیری از پیچیده‌تر شدن روند صلح با حزب تروریستی کارگران کردستان ترکیه و جلوگیری از بی‌نتیجه ماندن اقدامات سیاسی که از سال ۲۰۱۱ و با هدف خاتمه دادن به درگیری‌های خونین میان ارتش و «پ‌ک‌ک»،‌ در خصوص ربوده شدن نوجوانان ترک در مناطق جنوب شرقی این کشور سکوت کرده بود.

گروهی از مادران نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله که به تازگی توسط اعضای این گروه ربوده شده‌اند،‌ از هفته گذشته تاکنون با تحصن در مقابل دفاتر محلی حزب تروریستی کارگران کردستان ترکیه در جنوب شرق این کشور، خواستار آزادی فرزندان خود شده‌ بودند؛ اقدامی که ناظران محلی آن را یک گام شجاعانه در برابر یک گروه تروریستی خشن ارزیابی کرده‌اند.

به گفته این مادران خشمگین، «پ ک ک» پس از ربودن و نگهداری طولانی مدت نوجوانان ترک، آنها را به پیوستن به شاخه‌های نظامی این گروه و انجام اقدامات تروریستی در خاک ترکیه مجبور می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا