بذرپاش: شورای رقابت طبق کدام قانون قیمت خودروها را افزایش داده است

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، مهرداد بذرپاش در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت خودروها را ۲۰ درصد افزایش می دهیم و می گوییم تورم زیر ۱۴ درصد است!

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس وی با بیان این که «ژنرال ها آمدند و گروهبان ها باید بروند» یادآور شد: این جمله ای بود که یکی از وزرا در ابتدای شروع به کار خود اعلام کرد. معنای این سخن این است که ما ژنرال هستیم و دیگران گروه بان. بماند این که لقب ژنرال یا هر لقب دیگری را باید سایرین به فرد بدهند نه اینکه آدم خود را ژنرال بداند. عملکرد است که نشان داده با چه ژنرال هایی طرفیم که بر ما دولتداری می کند.

بذرپاش اضافه کرد: اما نکته جدی تر این است که این ژنرال ها برای جنگ های حوالی جنگ جهانی اول مناسب بودند نه جنگ های معاصر و مدرن کنونی که نیاز به صبر و حوصله ، تسلط بر فناوری و سلاح های مدرن دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: شاید ما دلواپسم باشیم ولی به نظر، شما هم فکر می کنید دل آرامید؟ بلکه با شیب ملایم دلواپسید؛ چرا که اگر دل آرام بودید سری به صنعت هسته ای می زدید و با برخی دانشمندان هسته ای و فعالان آن صنعت صحبت می کردید تا متوجه می شدید چه میزان دل آرامید.

بذرباش اضافه کرد: اگر دل آرام بودید این میزان به یک منتقد توهین نمی کردید و سخت نمی گرفتید و بی انصافی نمی کردید. اگر دل آرام بودید این میزان با دین مردم بازی سیاسی نمی کردید. فرق است بین کسی که دل آرام است یا کسی که نقش دل آرام ها را بازی می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: گفتیم نگران امتیازهای بیش از اندازه شما در مرحله اول توافق هستیم و جا دارد بخش اصلی امتیازها را بگذارید برای وقتی که آنها بخواهند بخش اصلی تحریم ها را بردارند؛ تند رو و افراطی خطابمان کردید.

وی گفت: گفتیم نگران عایدی کم در مرحله اول هستیم که این عایدی چیزی شبیه شوخی بود، دیدید که ریالی از پول به ایران وارد نشد و هیچ تاثیری بر اقتصاد نگذاشت، ناراحت و بی منطق خطابمان کردید.

بذرپاش ادامه داد: گفتیم نگران از دست دادن نقش ایران در معادلات منطقه ای ، بین المللی و کمرنگ شدن این نقش با مواضع سطح پایین شما هستیم و الان وضعیت را مشاهده می کنید، بی سواد و اندک خطابمان کردید.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: در جنگ هم عده ای به جناب آقای رییس جمهور و بسیاری از ایثارگران و بچه های جبهه و جنگ، لقب بی عقل می دادند؛ بعد عالَم فهمید که ترازوی عقل هم ترازوی خاصی است و عاقل ترین افراد همانهایی بودند که به پیام روح الله لبیک گفتند وگرنه باید سرناموس و سرزمین با اجنبی مذاکره می کردیم.

وی گفت: به شما هم یک پیشنهاد دارم که کمی نگرانی هم بد نیست بلکه توصیه هم شده و احتمال رسیدن به نتیجه را بیشتر می کند.

بذرپاش یادآور شد: عده ای در این کشور اخیرا نگران چیزهای خاص شده اند مانند دیده نشدن چند شبکه غیراخلاقی و مستهجن ماهواره ای، و هرکسی را که کوک مخالف بزند «جدید الاسلام» می نامند؛ بماند که مواضع این آقایان در گذشته راجع ماهواره چه بوده که ما به چرخش ۱۸۰ درجه ای آنها عادت کرده ایم ولی کاش نگران پرداخت نشدن وام ازدواج به جوانان ایرانی هم بودند که ماههاست پرداخت نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: برخی در این کشور تا حرف از حجاب زده می شود برمی افروزند و گویا بدنشان کهیر می زند؛ انگار علاقه دارند جامعه زودتر بی حجاب شود و سریع فضا را دو قطبی می کنند و با دین مردم بازی سیاسی می کنند فارغ از این که «قاعده ای برکت» بر این رفتار مترتب نیست ولی دلیل اصلی را می توان در سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی دانست و کاش کمی هم جهت رفاه حال روزه داران عزیز ساعت کار را تغییر می دادید.

وی گفت: به لحاظ سیاسی هم اشتباه می کنید همانطور که خیلی ها در گذشته اشتباه کردند. رقابت سیاسی را به اصول موضوع انقلاب و اصول دینی مردم نکشانید که بعد عاقبتی در انتظار یک چنین افرادی است که با دین مردم اینطوری بازی می کنند.

بذرپاش به آزادسازی قیمت ها اشاره کرد و گفت: آزادسازی قیمت ها واژه ای است که اخیرا زیاد از مسوولان دولتی شنیده می شود. رها سازی قیمت ها به اسم آزادسازی، آسان ترین روش اداره بازار است که برخی مسوولان دولتی در پیش گرفته اند و سعی می کنند با الفاظ زیبا آن را توجیه کنند، فارغ از این که در علم اقتصاد متغیرهای متعددی برای تصمیم به آزادسازی قیمت ها دخیل اند باید آنها را در نظر گرفت ولی موضوع اصلی این است که مردم بی گناه چه بلایی بر سرشان می آید و آمده است به ویژه اقشار حقوق بگیر ثابت و کارمندان عزیز و کارگران شریف.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مردم در اضطرارند و آن وقت معاون اول رییس جمهور می گوید کنترل قیمت ها اصلا به قیافه این دولت نمی آید؟

وی ادامه داد: مرتب آمار کاهش تورم می دهید واقعا در خیابان ها سری بزنید ببنید مردم چه حسی به این آمارها دارند؟ آیا این کاهش را احساس می کنند؟

بذرباش اضافه کرد: دستگاه ها افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی را ابلاغ می کنند بعد ما می گوییم تورم به زیر ۱۵ درصد رسیده است؟

وی گفت: زین پس به جای واژه نامانوس تورم بگوییم شیب ملایم. این شیب ملایم کارها می کند. سری به بازار خودرو، لبنیات، میوه و تره بار بزنیم تا این واژه را بهتر درک کنیم. لااقل اگر کاری برای کل اقتصاد نمی کنیم، بازار را کنترل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: به نظرم وظیفه ما مجلسی ها فقط نطق و مصاحبه نیست باید از مکانیزم های نظارتی مان استفاده کنیم و از هوچی گری سیاسی نترسیم. ما در مقابل مردم و قانون اساسی مسوولیم و سوگند یاد کردیم که تا آخرین روز به وظیفه خود عمل کنیم البته ما در هیات رییسه وظیفه سنگین تری برعهده داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا