شکایت ربیع فلاح از برخی رسانه های مجازی

حمایت هایی که نتیجه اش شکایت شد!/آقای استاندار! کاش پدرانه رفتار می کردید

به گزارش بصیر،  علی رغم اینکه همواره در طول مدیریت دکتر ربیع فلاح، «استاندار مازندران» اکثر سایت های خبری استان با نگاهی سازنده و حمایتی به روند فعالیت وی نگریسته اند و هدف شان فقط توسعه و پیشرفت استان و بازنمایی نیمه‌ی پر لیوان عملکرد استاندار بوده اما در حرکتی غیرمرسوم به دنبال درج خبری نقل قول شده از سایت (جهان نیوز) در سایت خبری شمال نیوز و برخی دیگر از سایت های خبری که از آن به عنوان «کارت زرد به ۴ استاندار» تعبیر شد، استانداری مازندران به جای تکذیب خبر و ارسال جوابیه، از رسانه های منتشرکننده شکایت کرد.

شکایت استاندار مازندران، در حالی صورت گرفت که رسانه های استان، همواره در دوره نزدیک به یک‌ساله مدیریت «ربیع فلاح» در مازندران و علی رغم چشم پوشی از کاستی ها، از وی حمایت قاطعانه کردند.

عباس رمدانی، در این خصوص اظهار داشت: در شرایطی که رسانه های استان از هم اکنون خود را برای برگزاری مراسم روز خبرنگار آماده می کنند، استاندار مازندران در اتفاقی عجیب که در گذشته سابقه نداشته، اقدام به طرح شکایت از این پایگاه خبری و دو سایت دیگر کرد.

وی درباره چرایی این شکایت، افزود: بر اساس روال همیشگی، برخی از اخبار به صورت ذکر منبع از خبرگزاری ها و سایت های معتبر کشوری منتشر می شود که خبر مورد نظر نیز یکی از این موارد به شمار می آمد.

مدیرمسئول شمال نیوز ابراز داشت: پس از انتشار خبر مذکور، هیچ تکذیبیه ای از سوی استانداری مازندران ارسال نشده اما این پایگاه خبری بر اساس هماهنگی های انجام شده، ساعتی بعد اقدام به حذف خبر و انتشار تکذیبیه کرد و در کنار آن، تکذیبیه وزارت کشور به سایت منبع نیز منتشر شد.

رئیس انجمن رسانه های مجازی مازندران، با ابراز تعجب از اقدام استاندار مازندران، افزود: متاسفانه دکتر فلاح پاسخ مناسبی به تعامل رسانه ها با وی و تیم همراهش را نداد و بدون تردید این شکایت در حافظه تاریخی رسانه ها خواهد ماند و به نظر می رسد برخی با طرح این شکایت قصد محدود کردن و کنترل رسانه ها را دارند.

رمدانی در پایان اذعان داشت: بسیاری از دستگاه‌های دولتی و دیگر دستگاه‌ها پس از شروع بکار دولت جدید، اقدام به بازپسگیری شکایات و خواسته های حقوقی از رسانه ها در محاکم قضایی کردند، حال آنکه در استان مازندران با شکایت صورت گرفته، گویی آغاز رویارویی جدید با رسانه ها شکل گرفت.

گفتنی است شکایت استاندار مازندران در شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در حال رسیدگی است.

* شکایت استاندار از رسانه ها، روند اطلاع رسانی و نقد را متوقف نخواهد کرد!

محسن گرجی با انتقاد و ابراز تعجب از شکایت اخیر استانداری از چند رسانه مجازی، اظهار داشت: متأسقانه استاندار مازندران در مواجهه با رسانه های استان، نتوانست رویكرد خوبی از خود نشان دهد و نهایتاً كار را به شکایت از رسانه ها کشاند که چنین برداشت می شود وی قصد محدود کردن فعالیت های اطلاع رسانی و نقد رسانه ها را دارد و این با شعارهای انتخاباتی ریاست محترم جمهور و حداقل با فضای رسانه ای پایتخت و سایر استان ها بسیار متفاوت است.

وی افزود: علی رغم اینکه عملکرد نزدیک به یکساله دکتر ربیع فلاح و تیم همراهش دچار کم و کاستی هایی بوده اما رسانه های استان همواره حمایت های خود را از ایشان دریغ نکردند و چشم خود را بر روی بسیاری از ضعف ها در مازندران بستند تا شاید با گذشت زمان، کارهای اساسی برای رفع مشکلات و معضلات مازندران صورت پذیرد.

نایب رئیس انجمن رسانه های مجازی مازندران، واکنش استانداری را با خویشتن داری رسانه ها متناسب ندانست و تأکید داشت: متأسفانه در نهایت تعجب، استانداری به جای استفاده از فرصت حمایتی رسانه ها، به بهانه انتشار یک خبر نقل قول شده از یک سایت کشوری، از سه سایت خبری، تحلیلی استان شکایت کرد.

این فعال رسانه ای با یادآوری حقوق تصریح شده برای استاندار و یا هر فرد دیگر در قانون مطبوعات و رویه جاری در رسانه ها، خاطرنشان ساخت: اگر استاندار مازندران فكر می كند كه حقوقی از وی در فرایند فعالیت های رسانه های استان تضییع شده، می توانست با ارائه توضیحات و یا تكذیبیه نسبت به استیفای حقوق خود و اطلاع رسانی شفاف اقدام کند، ضمن اینکه در خصوص خبر مورد نظر، رسانه های منتشرکننده رأساً و بدون دریافت تکذیبیه ای، نسبت به انتشار تکذیبیه اقدام کردند.

این کارشناش مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل مثبت استانداران سابق مازندران در همه‌ی دولت ها با اصحاب رسانه، عنوان کرد: در حالی كه تندترین انتقادات از استاندار سابق مازندران صورت می گرفت اما طاهایی و معاون سیاسی و امنیتی‌اش، همواره به مدیران دستگاه های اجرایی توصیه می كردند تا در برابر انتقادات رسانه ها خویشتن دار باشند و با تعامل مثبت عمل كرده و از هرگونه طرح شکایت خودداری کنند.

مدیرمسئول پایگاه خبری، تحلیلی شمال فردا، استاندار مازندران را به بازخوانی شعارها و برنامه های رئیس جمهور محترم در رقابت های انتخاباتی و پس از آن دعوت کرد و ابراز داشت: متأسفانه استاندار مازندران به جای پرداختن به مسائل زیربنایی، بهره گیری از نقد رسانه ها، ارائه برنامه بر اساس محورهای ابلاغی از سوی وزیر محترم کشور و برداشتن گام های مهم در استان به شكایت از رسانه ها روی آورده كه این وضعیت شایسته نماینده عالی دولت تدبیر، امید در استان نیست و مطمئناً رسانه ها را در توسعه فعالیت ها و تعقیب و تحقق رسالت خبری خود مصمم تر خواهد کرد.

گرجی، رسانه های استان را هماهنگ با نظام، در راستای قانون اساسی، مطیع و گوش به فرمان مقام معظم رهبری دانست و گفت: مردم مازندران مطمئن باشند شکایت استاندار و اقداماتی از این دست از سوی مدیران ارشد استان، هیچگاه روند اطلاع رسانی و نقد عملکرد مدیران استان در رسانه ها را متوقف نخواهد کرد.

 

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا