تهران و کرج امروز درمسیرگردوخاک شدید

به گزارش بصیر،  امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت گردوغبار در کشور، اظهار داشت: از امروز بعدازظهر شاهد وزش باد شدید در جنوب سمنان و شمال اصفهان خواهیم بود که این وزش باد از دشت کویر سمنان، باد و گردوخاک را به قم، جنوب تهران، قزوین، شرق اصفهان، یزد و استان البرز خواهد کشاند.

وی اداه داد: سرعت وزش بادشدید امروز در سمنان به ۲۰ متر برثانیه خواهد رسید که گرد و خاک و باد را به جنوب کشانده و موجب کاهش دید می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز بعد از ظهر در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی نیز ما شاهد وزش باد و گردوخاک و کاهش دید خواهیم بود.

نقشینه با اشاره به اینکه برای جنوب تهران وزش باد نسبتا شدید همراه با گردوخاک پیش بینی شده است، افزود: سرعت وزش باد امروز در تهران به ۱۵متر برثانیه(۲۵نات) خواهد رسید. همچنین باید بگویم بارش باران در ارتفاعات تهران نیز پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص دمای هوای تهران نیز بیان کرد: افزایش نسبی دما برای تهران از امروز پیش بینی شده و هر روز کمی درجه دمای هوا افزایش می‌یابد. در حقیقت دمای هوای تهران امروز ۳۷، فردا ۳۸ درجه سانتی گراد و شنبه به ۴۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای جنوب کشور نیز ما شاهد گرمای بسیار خواهیم بود که در هفته آینده خوزستان با وجود اینکه امروز دمای هوایش ۴۴ درجه سانتی گراد است برای فردا نیز افزایش نیز خواهد داشت.

نقشینه با بیان اینکه استان ایلام و خوزستان امروز شاهد گردوخاک خواهد بود که از کشور عراق بلند شده است، گفت: گردوخاکی در تهران از امروز شاهد آن هستیم منشأ داخلی دارد و مانند گردوخاک در خوزستان و ایلام نیست.

وی ادامه داد: برای قم، تهران، استان مرکزی، قزوین امروز وزش باد و گردوخاک و کاهش دید خواهیم داشت؛ اینکه گردوخاک برای جنوب تهران وجود دارد باید بگویم که به سطح تهران نیز خواهد رسید.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا