بصیر

ورود کالا به کشور با کم‎ترین تشریفات گمرکی انجام می شود

به گزارش بصیر، مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری، پنج شنبه در رأس هیأتی از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مرتبط با اجرای قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی در این منطقه قرار گرفت.

جعفر آهنگران با تشریح قوانین و مقررات و آیین نامه اجرایی مناطق ویژه اقتصادی از اهتمام جدی دبیرخانه شورا برای رفع مشکلات فراروی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در این زمینه خبر داد.

وی خواستار معرفی نماینده ای ویژه برای پیگیری مسائل کارگری درمناطق آزاد تجاری-صنعتی شد و اظهار داشت: امور مربوط به اشتغال نیروی انسانی و روابط کار، بیمه و تأمین اجتماعی در مناطق ویژه بر اساس مقررات مصوب و جاری در این مناطق خواهد بود.

مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی ریاست جمهوری تصریح کرد: بر اساس مقررات مصوب و جاری در مناطق آزاد تجاری-صنعتی، محدوده مناطق ویژه اقتصادی جزو قلمرو گمرکی جمهوری اسلامی ایران نیست و گمرک مکلف است با رعایت مفاد ماده (۸) این قانون در مبادی ورودی و خروجی آنها به منظور اعمال مقررات مربوط به صادرات و واردات استقرار یابد.

آهنگران از جمله مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی را معافیت صاحبان کالا از پرداخت مالیات ارزش افزوده دانست و خاطرنشان کرد: ورود کالا از خارج از کشور یا مناطق آزاد تجاری-صنعتی به منطقه با کمترین تشریفات گمرکی انجام می شود.

وی در ادامه افزود: ترانزیت داخلی کالای وارد شده به منطقه بر اساس مقررات مربوطه انجام خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در این بازدید با تشریح اهم فعالیت‌ها و دستاوردهای این اداره در سال‌های اخیر، گزارشی از مشکلات و چالش‌های پیش روی اداره کل در خصوص اجرایی‌ کردن قوانین و مقررات مناطق ویژه را ارائه کرد.

گفتنی است با تصویب مجلس شورای اسلامی، بندر نوشهر از اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل و امکان بهره مندی تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی از مزایا و تسهیلات ناشی از قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی فراهم شد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا