کم‌بارش‌ترین و پربارش‌ترین استان‌های کشور!

از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته پس از سمنان و یزد، خراسان جنوبی با ۹۷ میلیمتر بارندگی، در رتبه بعدی استان های کم بارش کشور قرار دارد.
سمنان، یزد و خراسان جنوبی از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۲) تاکنون، استان‌های کم‌بارش کشور گزارش شده‌ است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، استان سمنان با ۷۷ میلیمتر بارش عنوان کم بارش ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.
 
میزان بارش استان سمنان درمقایسه با سال آبی گذشته ۳۰ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۳۴ درصد کاهش نشان می دهد.
 
از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته در استان یزد ۸۲ میلیمتر بارندگی صورت گرفته است که این میزان بارش درمقایسه با سال آبی گذشته ۳۹ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۴ درصد کاهش نشان می دهد.
 
از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته پس از سمنان و یزد، خراسان جنوبی با ۹۷ میلیمتر بارندگی، در رتبه بعدی استان های کم بارش کشور قرار دارد.
 
بارش ۹۷ میلیمتری خراسان جنوبی در قیاس با سال آبی گذشته و دوره درازمدت ۴۲ ساله به ترتیب ۱۴ و ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد.
 
همچنین استان گیلان به عنوان پربارش ترین استان کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش شده است.
 
حجم بارش های استان گیلان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۲) تا پایان هفته گذشته، ۸۰۱ میلیمتر به ثبت رسیده است.
 
بارش استان گیلان در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته ۱۱ درصد و در دوره درازمدت ۴۲ ساله یک درصد کاهش نشان می دهد.
 
پس از این استان، چهارمحال و بختیاری با ۵۷۸ میلیمتر و کهگیلویه و بویراحمد با ۵۶۷ میلیمتر بارندگی از ابتدای مهرماه ۹۲ تا پایان هفته گذشته، دیگر استان های پربارش کشور گزارش شده است.
 
بارش استان چهارمحال و بختیاری درمقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته ۹ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۳ درصد کاهش نشان می دهد.
 
بارش استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته ۱۲ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۹ درصد کاهش نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا