گزارش یک نشریه فرانسوی از مذاکرات وین

به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه فرانسوی «لوپوئن» در گزارشی نوشت: در حالیکه مذاکرات نفس‌گیر با تهران آخرین مسیر خود را آغاز کرده، پس از واشنگتن، لندن، برلین و پاریس نیز روز گذشته حضور وزرای امور خارجه خود در نشست روز آینده وین در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کردند.

این روزنامه فرانسوی در ادامه گزارش خود افزود: جان کری، ویلیام هیگ، فرانک والتر اشتاین‌مایر و لوران فابیوس که بنا به دعوت کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست روز یکشنبه شرکت خواهند کرد تا از پیشرفت مذاکرات که مهلت آن ۲۰ ژوئیه به پایان می‌رسد، اطمینان یابند.

مذاکرات نهایی برای حصول توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران که مکررا تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را انکار می‌کند، روز سوم ژوئیه در وین آغاز شده است.

حل این مناقشه دشوار و پردردسر که از ۱۰ سال پیش آغاز شده، منجر به لغو تحریم‌هایی خواهد شد که اقتصاد ایران را دچار خفگی و سرکوب کرده است و طرفین طی توافقی مشترک خواهند توانست به مذاکرات خود ادامه دهند.

آن گونه که پیش‌بینی شده بود، مذاکراتی که ماه‌های اخیر صورت گرفته مذاکرات بسیار دشواری بوده و بحث ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم و شمار سانتریفیوژهایی که ایران مجاز است پس از حصول توافق آنها را در اختیار داشته باشد، یکی از نکات و مسائل حساس در این مذاکرات محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا