۲۰ هزار میلیارد ریال، تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد در سال ۹۳

به گزارش ایرنا ˈمنوچهر رزمجوˈ عصر سه شنبه در جمع مدیران دستگاه های اقتصادی استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و صندوق اشتغال نیازمندان کمیته امداد نیز تسهیلاتی برای اجرای طرح های خوداشتغالی در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

وی سقف تسهیلات پرداختی برای اجرای طرح های خوداشتغالی مددجویان را ۴۵۰ میلیون ریال اعلام کرد که در سه مرحله به این خانوارها پرداخت می شود.

وی افزود: در سال جاری ۱۲۰ هزار خانوار مددجوی مجری این طرح ها از حمایت بیمه تامین اجتماعی برخوردار می شوند.

رزمجو افزود: هزینه پوشش بیمه ای خانوارهای مجری طرحهای خوداشتغالی و خودکفایی کمیته امداد از سوی این نهاد تامین و به کارآفرینان بخش خصوصی نیز که مددجویان این نهاد را در واحدهای صنعتی خود به کار گیرند، حق بیمه این افراد پرداخت می شود.

وی گفت: براساس برنامه توسعه پنجم باید سالانه ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد با اجرای طرح خوداشتغالی از پوشش این نهاد خارج شوند.

وی اضافه کرد: اکنون ۴٫۵ میلیون نفر در سطح کشور زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) قرار دارند و سالانه ۳٫۵ میلیون نفر نیز از حمایت های موردی این نهاد برخوردار می شوند.

به گفته وی تاکنون ۳۰۰ هزار خانوار مددجو از طرح های خوداشتغالی بهره مند و از پوشش این نهاد خارج شده اند و در دو سال آینده نیز ۱۲۰ هزار خانوار مددجو در قالب این طرح خودکفا می شوند. ک/۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا