لاریجانی خواهان موضع یکپارچه مجالس کشورهای اسلامی علیه اسرائیل شد

آفتاب: علی لاریجانی که ریاست دوره ای اتحادیه بین المجالس اسلامی را بر عهده دارد، در این گفت و گوها بر مسوولیت مهم رهبران کشورهای اسلامی در قبال اقدامات بی رحمانه رژیم جنایتکار صهیونیستی و جلوگیری از کشتار مردم غزه تاکید کرد.
 
لاریجانی در اوضاع کنونی فلسطین را بسیار غم انگیز و دردناک خواند و یادآور شد:تحرکات گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه و عراق فرصت مناسبی برای رژیم اشغالگر قدس برای تشدید سرکوب و خشونت علیه مردم مظلوم فلسطین ایجاد کرده است.
 
وی با محکوم کردن سکوت سازمان ها و مجامع بین المللی بویژه مدعیان حقوق بشر تصریح کرد: باید برای جلوگیری از ادامه کشتار مردم فلسطین هر چه سریع تر چاره اندیشی کرد.
 
«محمد عربی ولید خلیفه» رییس مجلس الجزایر در این گفت وگوی تلفنی ضمن قدردانی از اقدامات لاریجانی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی بدتر است.
 
وی گفت: اقدامات گروه های تکفیری شرایط دشوار کنونی در جهان اسلام را ایجاد کرده و به رژیم صهیونیستی برای تشدید اقدام علیه مسلمانان مجال داده است.
 
«محمد المر» رییس مجلس امارات متحده عربی نیز درگفت وگوی تلفنی خود با رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از شرایط کنونی منطقه به ویژه اوضاع فلسطین گفت:همه کشورها و مجالس کشورهای اسلامی برای جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی مسوولیت دارند.
 
وی تاکرد کرد:امارات متحده عربی اقداماتی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین انجام داده است.
 
بر اساس این گزارش، «ایاز صادق» رییس مجلس ملی پاکستان نیز ضمن قدردانی از تلاش های رییس مجلس شورای اسلامی در بحران کنونی فلسطین برای جلوگیری از اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس آمادگی خود را برای انجام هرگونه همکاری و رایزنی با پارلمان های کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار داد.
 
همچنین «محمد جهاداللحام» رییس مجلس سوریه نیز با انتقاد از سکوت مجامع جهانی و منطقه ای در برابر اقدامات رژیم اشغالگرد قدس علیه مردم بی دفاع غزه بر ادامه رایزنی و مشورت های رییس مجلس شورای اسلامی برای در نظرگرفتن تمهیدات لازم در جهت جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
 
به گزارش خانه ملت؛ طرفین در این گفت وگوهای تلفنی بر ادامه رایزنی و مشورت های نزدیک خود برای جلوگیری از تشدید وخامت اوضاع انسانی در غزه و کمک به مردم این سرزمین توافق کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا