از غدی در جلسه بازخوانی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب

اندیشه‌های رهبری ایدئولوژی جهان اسلام است

به گزارش بصیر، حسن رحیم‌پور ازغدی یکشنبه شب در جلسه بازخوانی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای مشهد اظهار کرد: مقام معظم رهبری از همان ابتدا و روزهایی که در مساجد کرامت و امام حسن(ع) به سخنرانی می‌پرداختند، نگاهشان به دین و اندیشه‌های مبین اسلام، نگاهی بر یک مکتب و مسلک بود.


وی افزود: مقام معظم رهبری پیش از پیروزی انقلاب و در شرایط دشوار سال‌های ۱۳۵۴ و ۱۳۵۳، درحالی بر مسئله سبک زندگی اسلامی و تاثیرگذاری آن در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی معتقد بود، که در آن دوران اوج بروز و ظهور مکاتب مختلف بوده و امروز نیز همانند دیروز که ایشان قرآن را کتابی معرفت‌ساز دانسته و توجه بر این مسئله داشتند، خواستار تدبر و فهم‌درونی و عمیق در مورد آیات مبین قرآنی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اندیشه‌های امام راحل و تبلور آن در شاگردانش گفت: امام راحل فقط و فقط خدا را حاضر و در تمامی محاسبات دنیوی و اخروی خود مد نظر داشتند و این مسئله در شاگردانشان نظیر رهبر معظم انقلاب تبلور ویژه‌ای داشته است در شرایطی که قبل از پیروزی انقلاب حتی مطرح کردن کلمه آخوند سیاسی و اسلام سیاسی حرف نامربوطی به شمار می‌رفت، امام راحل و شاگردانشان این تفکر را شجاعانه مطرح و تغییر دادند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه امروز نیز مقام معظم رهبری بر همان دیدگاه‌های خود از جمله سبک زندگی اسلامی تاکید فراوان دارد، گفت: امروز شاهدیم که از آن دهه‌های ۵۰ و ۶۰ تاکنون کوچک‌ترین تغییری در مواضع، حرف‌ها و محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب ایجاد نشده در حالی که برخی مطابق گذر زمان مدام حرف‌هایشان تغییر می‌کن.

وی خاطرنشان کرد: ذکر این نکته خالی از لطف نبوده که همان اندیشه‌هایی که در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ توسط امام راحل و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در مساجد کرامت و امام حسن(ع) مشهد صورت می‌گرفت، امروز همان‌ها عامل بیداری و خیزشی در جهان اسلام و کشورهای عربی شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز اندیشه‌های امام راحل و بیانات مقام معظم رهبری با عنوان یک شعار سیاسی و یک ایدئولوژی برای کشورهای جهان از جمله مصر و افغانستان سایر کشورهای جهان اسلام مطرح بوده و بیداری اسلامی خود گواه بر این مدعا است.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: امام راحل ۵۰ سال گذشته اعلام کرد که باید اسرائیل از بین برود و امروز این بیان ایشان به عنوان شعار اصلی و مهم هر آزادی‌خواه، مسلمانان و مستکبر ستیزان مطرح شده است.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا